Článek
Vyšší pozice za volantem, lepší viditelnost a prémiový komfort v kombinaci s aerodynamickou a technickou účinností, to je charakter designového vozu DS Aero Sport Lounge. Koncept reprezentuje nový směr, kterým se francouzská automobilka vydá, jelikož celý motoristický průmysl vstupuje do elektrické éry.
Z toho důvodu je potřeba změnit smýšlení a přepracovat i samotné tvary karoserie. Pět metrů dlouhé DS Aero Sport Lounge nabídne mnoho prostoru, eleganci a propracovanou aerodynamiku se svážející se střechou a velkými 23palcovými koly.
Maska chladiče disponuje obrazovkou kolem loga a osvětleným nápisem DS Automobiles. Za sklem z kompozitního materiálu jsou skrytá čidla snímající vozovku a dodávající počítačům potřebná data. Na obou stranách jsou umístěny diodové světlomety s denními světly a světelnými závěsy, které reprezentují podpis značky.
Jelikož jde o elektromobil, zdobí ho nápis E-Tense, takže v rámci pohonné jednotky se můžete těšit na elektromotor o výkonu 680 koní, který bude čerpat energii z baterií o kapacitě 110 kWh. Díky zkušenostem značky ze seriálu Formule E bude mít vůz dojezd až 650 kilometrů na jedno nabití a zrychlení z nuly na sto za 2,8 sekundy.
Uvnitř sláma i moderna
Interiér je podobný leteckému kokpitu, spodní část kryje bavlněný satén a povrch oživují prvky nezbytné pro navigaci, ale i objevování nových forem infotainmentu i sdílení. Sloučení informací a zábavy získává u DS nový směr bez překážek dotykových displejů. Pruh přístrojové desky a opěradla sedadel jsou potaženy intarzovanou slámou. Tento tvarovaný materiál představuje snahu o udržitelnost. Sláma, běžný a skromný materiál, se stává díky know-how pařížského ateliéru známkou ušlechtilé kvality.
Ve dveřích byla použita technická tkanina z mikrovlákna tvořeného třemi materiály, která obsahuje množství průhledných vláken a přivádí do kabiny okolní světlo. Unikátní způsob propletení v sobě spojuje umění s technologií.
Na obou stranách se objevují displeje sloužící jako digitální zpětná zrcátka a zahrnující všechny ovládací prvky konfigurace a komfortních funkcí. Každý má stejně jako při cestování v první třídě svou vlastní obrazovku a prvky potřebné pro řízení jsou promítány na čelní sklo za využití rozšířené reality.
Mezi sedadly slouží prostřední loketní opěrka jako průvodce. Snímá, interpretuje, reaguje na každý pohyb ruky a poskytuje zpětnou vazbu pomocí vln z reproduktorů. Funkce auta jde také ovládat přes umělou inteligenci jménem Iris, jejíž rozhraní pracuje uprostřed palubní desky.
Světovou premiéru bude mít auto na ženevském autosalonu, kde budeme samozřejmě přítomni a přineseme vám jako první ty nejžhavější novinky.