Článek
Group B – jen na našich stránkách o ní padlo nespočet odstavců, navíc snad každý automobilový nadšenec o ní už minimálně slyšel. Automobilová federace FIA zahájila rallye Skupinu B v roce 1982 jako náhradu za kategorie Group 4 a Group 5. V seriálu soutěžily upravené verze nebo prototypy silničních vozů, ovšem díky rozsáhlým možnostem úprav, kterými tehdy týmy disponovaly, měly tyto bestie se silničními vozy společný snad jen znak na přední masce.
Kusy dochované do dnešních dní si sběratelé velmi cení, neboť Group B je považována za zlatou éru rallye – ceny exemplářů se mnohdy pohybují ne v desítkách, ale stovkách tisíc dolarů! Speciály Skupiny B však mnohdy byly rychlé až moc – a FIA ji po sérii tragických nehod nakonec v roce 1986 ukončila. Avšak i přesto – nebo možná právě proto – má dodnes fanoušky po celém světě.
Dominic Fraser pochází z Velké Británie a živí se jako fotograf pro automobilový magazín Evo. Je evidentní, že kromě automobilů jako takových, je velkým fanouškem právě neblaze proslulé Skupiny B. A pokud by si měl z této obdivuhodné epochy motorsportu vybrat jen jedno auto, neváhal by ani minutu – volba by padla na Audi Sport quattro.
Dominic tak vlastně i udělal, ačkoliv pořídil vůz pouze v podobě LEGO stavebnice pro svého syna. „Proč Quattro? To je jednoduché – je to mé nejoblíbenější rallye auto ze všech, a dle mého názoru je také ze všech nejlepší,“ svěřil se nedávno kolegům z magazínu. „Na tomhle autě jsem vyrůstal, takže tohle Audi je pro mě synonymem pro rallye.“
„Během let vzniklo nespočet fotografií tohoto ikonického závoďáku, které jsem vždy obdivoval, a vlastně dodnes obdivuji,“ pokračuje Dominic. „Proto jsem se rozhodl jim vzdát poctu tím, že jsem se pokusil o jejich rekonstrukci. Původně jsem zvažoval použití kovového modelu, ale nakonec padla volba na LEGO mého syna, protože jen s pomocí této stavebnice jste schopni vytvořit nejen auto, ale také celé kulisy. I když je pravda, že trochu mi pomohlo i umělecké náčiní…“
Jeho úžasně důvtipnou tvorbu si můžete prohlédnout na jeho instagramovém profilu. Pokud si ale myslíte, že Dominic zůstane u tohoto „projektu“, tak se mýlíte – momentálně totiž pracuje na stavbě „trati“ a plánuje zdokumentovat svoje „auto“ v pohybu. Zdá se, že být doma nemusí být jen úmorné, a že existuje pomocná ruka, která umožňuje dlouhé hodiny bez problému přečkat – v Dominicově případě touto pomocnou rukou evidentně byla kreativita.