Hlavní obsah

Fotogalerie z dovolené: Nejdivočejší britské závoďáky

Foto: Archiv Garáž.cz

Do třetice všeho dobrého, aneb po odmlce způsobené frankfurtským autosalonem přichází poslední fotogalerie z cesty po Velké Británii. Po driftech a muzeu jsem zamířil na klasický závodní okruh kousek od Crewe (domova Bentley), kde se konal honosně pojmenovaný The Oulton Park Gold Cup.

Článek

Závodní víkend na Oulton Parku začínal v sobotu a končil netradičně v pondělí - to proto, že na pondělí připadal státní svátek označovaný jako Bank Holiday (v prvé řadě značící uzavření všech bank v daný den). Startovní listina, počet přihlášených i skladba startovního pole na první pohled připomínala závod The Most Historic Grand Prix. Neboli množství historických formulí nižších kubatur různých tříd, anglické sportovní a závodní vozy let padesátých a šedesátých a k tomu - pro mně nejzajímavější - mladší cestovní vozy z osmdesátých a devadesátých let.

Už při vstupu do areálu okruhu jsem se cítil být plně vtažen do závodního dění - snad díky nikterak přehnanému odstupu diváků od závodní trati. Prostě a jednoduše můžete stát takřka u svodidel, kritičtější pasáže trati jsou opatřeny  vyšší ochrannou bariérou/ plotem. Podél okruhu je pár zpoplatněných tribun na sedění, ale i bez vstupu na ně si vše báječně užijete. Při cestě k depu jsem si div nevykroutil krk - na skrápěné asfaltové "rallystage" ve vnitřní části Oulton Parku se, velmi často dveřmi napřed, proháněla GT86; na návštěvnickém parkovišti byla k vidění pěkná směsice aut zahrnující třeba Wiesmann, Lotusy či BMW 3.0 CSi a příjezdovou cestou popojížděly youngtimery a sporťáky směrem na výstavní louku, kde probíhaly klubové srazy. Po chvíli jsem si vzpomněl na zážitky z Goodwoodu, kde jsem také nevěděl, kam se dříve vrtnout - fajnová auta byla prostě všude kolem.

Foto: Archiv Garáž.cz

V depu jsem nejvíce pozornosti věnoval autům startujícím v rámci Super Touring Car Championship, neboli klasickým sedanům devadesátých let, upraveným do podoby závodních speciálů - Honda Accord, Renault Laguna, Nissan Primera a další vypadaly naživo stejně decentně jako na fotografiích. Jejich rychlost na trati by se však slovem "decentní" rozhodně označit nedala - to spíše naopak. Zdatně jim sekundovaly (tedy co se týče přitahování mé pozornosti) starší cestovní vozy jako Fordy Sierra, Capri, Escort a Mustang, BMW M3 e30 a e24 (šestková řada) nebo robustní Rovery SD1. A to berte jako opravdu úzký výběr ze všeho co bylo k vidění. Na trati burácelo každou chvíli něco jiného - závodní rozjížďky (s výjimkou jedné) byly na 20 minut.

A i klubové srazy stály opravdu zato. A kterých klubů? Jen tak namátkou: Porsche, TVR, Fordů GT40, Ginetty, Gilbernu, Hond S800, Lotusů, Jaguarů, Triumphů... Inu nejsnažší bude mrknout na - trochu objemnější - fotogalerii!

Načítám