Článek
Abyste se dostali do nové výrobní divize Aston Martin Heritage v britském městě Newport Pagnell, potřebujete mít speciální povolení, které dostanou jen privilegovaní. Nebo ti, kteří složili zálohu na pořízení speciálního balíčku za 180 milionů korun, který obsahuje supermoderní DBS GT Zagato a retro DB4 GT Zagato Continuation. Aston ale i nám, obyčejným smrtelníkům, ukazuje, jak v jeho dílnách vzniká dokonalé mistrovské dílo, vůz, který je přímým pokračovatelem originálu z roku 1960.
Ano, možná už jste o tom slyšeli, Aston Martin vyrobí 19 vozů DB4 GT Zagato s označením Continuation, které vzniknou přesně podle původního návrhu. Budete si je moci koupit ve dvojici s DBS GT Zagato, což je nejnovější sériový DBS Superleggera upravený designéry Zagato. Snad kvůli tomu, že nově vyrobené DB4 GT Zagato Continuation nebudou legálně použitelné pro silniční použití. Jedná se totiž o nově vyrobené vozy, které by musely splnit dnešní homologační standardy. A jestli namítnete, že Jaguar taky reinkarnoval modely E-Type Lightweight (2014), XKSS (2017) a D-Type (2018), které na silnici mohou, bylo to možné jenom proto, že využil k výrobě čísla šasi aut, která kdysi rozpracoval, ale nikdy nedokončil. Což se Astonu Martin bohužel netýká…
Ale netrapte se s tím – raději se pokochejte dokonalou řemeslnou výrobou. Každé auto je výsledkem 4 500 hodin ruční práce, kdy se při výrobě ctí původní postupy a pracuje se podle původních plánů. Ale pozor, i když jsou třeba karoserie ručně vyráběné z hliníkového plechu, Aston používá nejmodernější digitální technologie pro kontrolu kvality.
První dokončený model DB4 GT Zagato Continuation byl představen v červnu na Le Mans. Je nalakovaný odstínem s názvem Rosso Maja, což je barva, která byla i na původní DB4 GT Zagato. Uvnitř najdete sedadla čalouněná černou kůží (jejich kostra je z karbonu), stejnou barvu má i zbytek interiéru. Rám splňuje homologační parametry FIA a auto je osazené dobovými závodními přístroji.
Co se motoru týče, je stejný jako originál, bavíme se tedy o šestiválci 4,7 l s dvojicí svíček na válec, který svých 390 koní přenáší na zadní kola přes čtyřstupňovou manuální převodovku a samosvorný diferenciál.
Když se podíváte na koleci fotografií, které Aston Martin vypustil do světa, budete fascinováni dokonalostí jednotlivých detailů. Při výrobě se sice ctí tradiční výroba, ale používají se moderní materiály.
Aston předpokládá, že alespoň část z 19 vyrobených aut se bude pravidelně prohánět po závodních okruzích a neskončí tedy zavřená někde v garáži. Upřímně ale pochybujeme o tom, že by se nějaký kus objevil i u českého sběratele. Nebo nás někdo překvapí?