Článek
Od úterý do pátku minulého týdne se na okruhu Ricarda Torma ve Valencii konaly oficiální předsezónní testy šampionátu Formula E. Při té příležitosti taky vzniklo toto video, kde se promotéři šampionátu Formula E chlubí tím, že nové monoposty mají nový zvuk. Schválně si ho pusťte na plné pecky... A pak si pro srovnání pusťte video monopostu F1 od Ferrari s atmosférickým třílitrovým dvanáctiválcem, který má omezovač v nějakých 18 tisících otáčkách...
A aby toho nebylo málo, vedení šampionátu také oznámilo, že chce požádat Mezinárodní automobilovou federaci FIA o o udělení statusu mistrovství světa již pro sezónu 2019/2020. Dosud se totiž může ohánět jen tím, že je to světový šampionát, neboť se závodí na různých kontinentech, a že v něm startuje hned několik továrních týmů.
Názory na závody kategorie Formula E se různí, diskutabilní je nejen přesedání jezdců z vybitého do nabitého monopostu v jejich průběhu, ale taky způsob, jakým se baterie nabíjí - na několika závodech byly totiž pořízeny snímky, z nichž je zřejmé, že elektřinu vyrábí dieselové agregáty.
Jak moc je pro vás při sledování závodů důležitý zvuk a jeho pronikavost? A co říkáte tomu, že se s imitací zvuku motoru čaruje i u běžných silničních aut? Těšíme se na vaše hlasy v diskusi.