Hlavní obsah

Ford Transit a Tourneo nově i v plug-in hybridní verzi

Foto: Ford

Doba se změnila, centra velkých měst se stávají nedobytným územím. Nebude to trvat dlouho a všechna auta bez elektrifikovaného pohonu dostanou úplný zákaz. Ford je naštěstí připravený a svou oblíbenou dodávku Transit nabídne brzy i s ekologičtějším a úspornějším plug-in hybridním pohonem.

Článek

Ford Transit se vyrábí již od roku 1965 a za tu dobu vzniklo více než 8 milionů kusů (je tak třetí nejprodávanější dodávkou všech dob). Jeho aktuální čtvrtá generace, která se na konci loňského roku představila ve faceliftované verzi, přijíždí kromě nových technických vychytávek a naftových motorů s 48V mild-hybridní technikou také s plug-in hybridní verzí, která by mu měla otevřít brány do center i těch ekologicky nejúzkostlivějších měst.

Pohání ho totiž elektromotor s výkonem 126 koní kombinovaný s baterií o kapacitě 13,6 kWh, což by mělo stačit až na 56 kilometrů dojezdu. To není moc, ale v rámci městského poskakování by to jeden pracovní den mohlo většině majitelů pokrýt. Dobíjení pak trvá 2,7 hodiny z wallboxu a 4,3 hodiny z běžné domácí zásuvky.

Foto: Ford

V hybridní verzi si můžete pořídit čistě užitkový Transit Custom i jeho osobního brášku Tourneo Custom

A pokud byste přece jen potřebovali najet delší vzdálenost, záda vám kryje tříválec 1,0 EcoBoost – ten však nepohání přímo kola, ale pouze vyrábí elektřinu (range extender). Díky němu dokáže Transit Custom PHEV najet až 500 kilometrů při kombinované spotřebě 2,7 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 na úrovni 60 g/km. Akorát vás musíme upozornit, že všechna data jsou změřená ve starším laboratorním cyklu NEDC, takže po homologaci novějším WLTP budou o kousek horší.

Až realita ukáže, nakolik budou tyto specifikace kompatibilní s lokálními nařízeními, ale Ford udělal vše pro to, aby Transit Custom PHEV (a také jeho osobní verze Tourneo Custom PHEV) byl co nejekologičtější – je vybavený dokonce tzv. GeoFancing modulem, který detekuje nízkoemisní zóny a sám přepne pohon do čistě elektrické verze.

Bateriový balík je uložený pod podlahou a je natolik kompaktní, že nijak neomezuje nákladový prostor (vnitřní objem 6,0 m3, ve kterém uveze až 1 130 kg) ani jeho vnitřní variabilitu. Ford své technice věří a na baterie dává záruku 8 let nebo 160 000 km.

Pokud tedy potřebujete (nebo prostě jen chcete) elektrifikovanou dodávku, ale zároveň máte obavy z omezeného dojezdu a nedostatečné dobíjecí infrastruktury, Transit Custom PHEV by pro vás mohl být chytrým řešením. Transit Custom PHEV i Tourneo Custom PHEV již brzy dorazí na český trh (prvních aut se zákazníci dočkají na začátku příštího roku), na cenu jsme sami vážně zvědaví…

Načítám