Hlavní obsah

Ford testuje výdrž sedaček pomocí robota se zpocenou zadnicí

Foto: Ford

Nový robot od Fordu simuluje zpocený zadek

Roboty přinesly do průmyslu skutečnou revoluci. Neberou plat, nepotřebují pojištění, nevyžadují dovolenou, ani se nesdružují do odborů. Navíc uzvednou daleko víc než člověk, dokáží dělat práci s milimetrovou přesností pořád dokola a nikdy se u toho neunaví. To z nich dělá mimo jiné skvělé adepty na testování odolnosti.

Článek

Spolehlivost a odolnost je u tak komplexního produktu, jakým je auto, naprosto klíčová. Opatrných majitelů aut je totiž jen pár, většina s nimi naopak zachází jako s užitnou věcí, tedy zcela bez servítek a bez citu k duši stroje. Někdy dokonce ještě hůř než s ostatními lidmi, považte! Proto se automobilky snaží navrhovat svá auta co nejodolnější. A právě tady přicházejí ke slovu roboty – neúnavně pořád dokola mačkají tlačítka, točí ovladači, otevírají a zavírají dveře nebo sedají na sedačky, aby se zjistilo, jak se materiály častým užíváním opotřebovávají. Ford se ale tentokrát rozhodl zajít ještě o krok dál...

Rozhodl se totiž, že bude testovat to, jak moc se opotřebovávají a ničí sedadla jeho aut, když do nich sedají řidiči se zpoceným pozadím a se zpoceným oblečením. Pot je totiž velmi agresivní a jeho vliv na potahy sedaček může být devastující. Proto vyrobil speciálního robota s názvem Sweaty Robutt (volně přeloženo jako „zpocený robozadek“). Ten má simulovat pozadí opoceného řidiče a testovat, jak jeho pot působí na čalounění sedadel. Sweaty Robutt zvládne nasimulovat několik desítek let sezení zpocených zadků, a to za pouhé tři dny.

Až vás tedy zase někdy popadne pocit, že vaše práce nestojí za nic, vzpomeňte si na chudáka Sweaty Robutta, který neúnavně maká v náročných podmínkách, aby sedadla ve Fordu přežila všechna parná léta bez úhony na potahu.

Související témata:
Načítám