Hlavní obsah

Ford si nechal patentovat vyhřívané bezpečnostní pásy

Foto: Shutterstock

Všechny automobilky se snaží, aby zákazníkům nabídly vysoký komfort, ale zároveň i bezpečnost. Nedávno jsme vám říkali o „průhledných“ A sloupcích, na kterých pracuje hned několik značek. Dnes vám představíme plány Fordu, který si myslí, že nejlepší bude, když do svých aut dodá bezpečnostní pásy opatřené vyhříváním.

Článek

Když nad tím tak přemýšlíme, vlastně ani nechápeme, jak je možné, že s tímto vcelku jednoduchým nápadem nepřišel někdo mnohem dřív. Vždyť v autech máme vyhřívaná čelní okna, sedadla, loketní opěrky, opěrky ve dveřích, zadní okna nebo zpětná zrcátka a volanty. Jak je tedy možné, že třeba prémiové značky něco tak na první pohled jednoduchého, jako jsou vyhřívané pásy, už nezavedly? Odpověď asi nezjistíme, ale víme, že už mají smůlu. Ford si totiž tuto technologii nechal patentovat jako první a je tedy dost pravděpodobné, že ji brzy zařadí do své produkce.

Ani samotné provedení nápadu z dílny Fordu není nijak extrémně složité. Podle patentových výkresů, které si můžete prostudovat na stránkách United States Patent and Trademark Office, by v pásech mělo být zabudováno tepelné těleso, které by se aktivovalo zapnutím pásu. Následně by posádka auta měla mít možnost vyhřívání regulovat nebo zcela vypnout, a to buď na jednoduchém ovladači na středovém tunelu nebo v infotainmentu auta.

Taková část výbavy by s velkou pravděpodobností byla za příplatek, ale my se přiznáme, že bychom si moc rádi připlatili. Zimy sice už nejsou to, co bývaly, ale zrovna dnes se nám nechtěl do toho mrazu vůbec vystrčit ani nos. A není nic horšího než úplně promrzlé auto, kterému ohřev přece jen pár kilometrů zabere. Takže Fordu k patentu gratulujeme, stále jen kroutíme hlavou, že něco tak jednoduchého nepřišlo mnohem dřív. Dejte nám vědět, jestli byste si za takový prvek výbavy připlatili. A také nás zajímá, jestli vyhřívaná okna, volanty nebo sedadla v autě máte a zda je používáte.

Načítám