Článek
V roce 1990 Ford představil novou generaci svého nejpopulárnějšího modelu Escort. Ta oproti předchozí čtyřce přišla s mnohem oblejšími tvary a větším vnitřním prostorem. A spolu s uvedením běžných verzí šokovala automobilka fanoušky značky konceptem Seeka. Ten pro britskou autoshow vyrobila karosárna Ghia, která tehdy dala jméno nejlépe vybaveným Fordům.
Zvýšený kombík se systémem pohonu všech kol Cosworth a turbodieselovou osmnáctistovkou pro volný čas totiž předběhl dobu. V předním nárazníku jsou velké kulaté mlhovky, další přídavné světlomety jsou v krytech zpětných zrcátek. Náhradní kolo se nastěhovalo na páté dveře, u kterých šlo otevřít i pouze zadní okno. Místo rezervy je totiž pod podlahou kufru místo na kempingový nábytek – stolek, 4 židličky a skládací gril. Prostor na vychlazení nápojů je pak v bočnici kufru. Na střeše je velký šíbr, případně je možno nasadit speciální střešní box přístupný ze strany. V něm se ukrývala i vytahovací kempingová pergola. V opěrkách zadních sedadel jsou integrované dětské sedačky, bohatou výbavu doplňoval telefon a přenosný videopřehrávač. I reproduktory v kufru šlo snadno vyjmout, připojit do konektorů v otěrové liště a poslouchat autorádio i venku.A protože to byl drsňák do nepohody, měl v palubce zabudovaný kompas.
Nakonec se ale Seeka do výroby nedostala. Prý ji lidé nepochopili. Škoda, dnes by se podobné auto stalo jistě terčem zájmu sběratelů a rostlo na ceně. Místo toho jej stihl stejně smutný osud jako Golfa Háčik, kterého jsme vám představili nedávno.