Článek
Na první pohled vypadá Raptor v podání Rangeru stejně ostře jako jeho větší americký bráška - za oči chytající modrý lak, velké gumy do jakéhokoliv terénu a nafouklé lemy, koho by taková věc nevzala za srdce? A je úplně jedno, jestli v práci stěhujete palety, jezdíte blbnout mimo silnici, nebo se vám prostě jen líbí myšlenka takového auta. Pod kapotou ostrého Rangeru se skrývá dvakrát přeplňovaný dieselový dvoulitr o výkonu 210 koní. Není to málo, Antone Pavloviči? Inu, je to víc, než nabízí třeba globální agregát o objemu 3,2 litru, který Ford doposud nabízel. A hlavně je třeba dodat, že tenhle Raptor umí 500 N.m, takže bude tahat jako lokomotiva, ať už ho naložíte čímkoliv.
Hlavní argument proti americkým krotitelům velkých koňských stád ale najdete na obrázcích. Ano, Ranger Raptor má volant na té nesprávné straně palubky. Je totiž určený primárně pro asijské trhy a také Austrálii či Nový Zéland. A navíc je určen na zábavu po práci, nikoliv zábavu místo práce. Ve výbavě přesto najdeme závodní tlumiče Fox Racing, oplastované lemy pro divočejší výlety do terénu a vyšší světlou výšku (283 milimetrů). Motor je spárovaný s novou desetistupňovou automatickou převodovkou a ostrý Ranger se bude zatím vyrábět exkluzivně v thajské továrně Fordu. Zatím, protože Ranger vyfasuje ostrou vrcholnou verzi určitě i doma v USA. Neví se kdy, ale je už skoro jisté, že pod kapotou bude benzínový Ecoboost. Můžeme jen hádat, který to bude, ale přimlouvali bychom se za šestiválec z chystaného Fordu Edge ST. Těch 330 koní by bylo tak akorát...