Článek
Když se řekne „ostrý pick-up“, patrně si vybavíte Toyotu Tacomu TRD Pro, Hennessey VelociRaptor nebo jiný severoamerický kousek. V Evropě se zatím musíme spokojit jen Fordem Ranger Raptor, který nabízí dvoulitrový turbodiesel s výkonem 213 koní a desetirychlostní automat.
Australané jsou obecně pick-upy posedlí. Tamní magazín Wheels dokonce vypátral, že se jedna australská firma dohodla s thajskou továrnou Fordu zásobující Asii a Pacifickou oblast na upravených dodávkách modelu Ranger Raptor. Společnost, jejíž jméno magazín neuvedl, má v plánu vyjmout montovaný diesel a připravit motorový prostor pro zástavbu pětilitrového benzinového osmiválce z Fordu Mustang.
Evropský Mustang s motorem V8 má výkon buď 449 koní, nebo 460 koní. V případě modelu Bullit ovšem vždy disponuje 529 Nm točivého momentu. Technická data australské specifikace zatím nejsou známá, nicméně prozatím víme, že bude zachován pohon všech čtyř kol. Změn se ovšem možná dočká převodové ústrojí.
Modifikovaní Raptoři už k mání jsou
Ti, kteří touží po upraveném Raptoru, mohou už nyní sáhnout po silnějším pick-upu Ford F-150 Raptor, který se u nás prodává v rámci individuálního dovozu. Severoamerická specifikace modelu disponuje benzinovým 3,5litrovým dvakrát přeplňovaným šestiválcem, který je naladěný na výkon 456 koní a sílu 691 Nm. Australané mají údajně v plánu vyrobit ještě silnější vůz a nechat si ho pro sebe.
Zatím není jisté, jestli se sportovní pick-up dočká nějakých exteriérových změn. Již nyní ale s určitostí víme, že základní cena silnější novinky bude mnohem vyšší, než je cena sériového modelu. Ten se u protinožců prodává za 85 tisíc australských dolarů, což je v přepočtu asi 1,34 milionu korun.
Upravený vůz bude možné koupit prostřednictvím tamní sítě prodejců značky Ford, a tak na něj bude dokonce platit stejná pětiletá záruka, jaká platí na klasický Raptor.
Nám by se v Evropě takový kousek také líbil, přece jen osmiválcové motory už drží v nabídce pro EU jen pár prémiových značek. S přísnějšími emisními limity navíc podobná potěšení, která mají více než čtyři válce, postupně zmizí. Stále však chováme naději, že se nikdy nedočkáme třeba litrového tříválcového Rangeru s pěti elektromotory.