Hlavní obsah

Ford pro S-Max a Galaxy nabídne i hybrid, diesely zůstaly

Foto: Ford

Ford pro své dva MPV modely nabídne také hybridní pohon, ten je technicky totožný s tím, co nabízí značka u modelů Kuga. Jinak jde v případě Galaxy a S-Max sáhnout i po dvou naftových motorech.

Článek

Velkoprostorová rodinná auta to dnes nemají jednoduché, automobilky je stále častěji nahrazují „es-úvéčky“, která jsou sice módní a mnohdy drsně vypadající, klasické velké auto s krabicovými tvary ale náročné rodinné úkoly obvykle plní lépe. Druhým trendem je pak kromě stále neutuchajícího SUV-boomu také postupná hybridizace.

Nevyhnulo se to ani velkoprostorovým modelům od Modrého oválu. Jak víte z titulku, Galaxy i S-Max mají v nabídce kromě dvou vznětových motorů nově také hybrid, který se prodává pod označením 2.5 Duratec Hybrid (HEV).

Jak napovídá jeho název, jde o 2,5litrový motor (čtyřválec). Jeho výkon činí 140 kW neboli postaru 190 koní. Jaký je točivý moment, netušíme, automobilka tuto informaci zatím světu nesdělila.

Víme alespoň kombinovanou spotřebu paliva – 6,6 l/100 km u Galaxy, S-Max je o desetinu úspornější. Oba modely mají stejnou nejvyšší rychlost – 182 km/h. Dlužno dodat, že nejde o plug-in hybrid, baterie obou nových modelů tak nejde dobít z vnějšího zdroje.

Baterie má kapacitu 1,1 kWh a nabíjí se výhradně rekuperací. Automobilka se chlubí tím, že zástavba baterií nezmenšila vnitřní prostor, 60 článků lithium-iontového akumulátoru je tak uloženo pod podlahou zavazadlového prostoru.

A jak si stojí ceny? Nejlevnější Ford S-Max, jenž je nabízen v pěti- a sedmimístné verzi, stojí bez stokoruny sedm set tisíc, pod kapotou je dvoulitrový diesel o výkonu 110 kW spojený se šestistupňovou manuální převodovkou. Hybridní provedení je potom o rovných sto tisíc korun dražší.

Související témata:
Načítám