Hlavní obsah

Ford představí nový Transit. Bude mít i hybridní verzi!

Foto: Ford

Nový Transit má lehce přepracovanou příď, ty největší změny ale proběhly uvnitř

Elektrifikace automobilů pokračuje. Kromě těch osobních proniká využití elektrické energie k pohonu pomalu i do segmentu užitkových vozů. Důkazem je legendární dodávka Ford Transit. Její nová generace, kterou automobilka oficiálně představí na konci září v Hannoveru, bude k dispozici i v hybridní verzi.

Článek

Ford Transit je jednou z nejprodávanějších dodávek na světě. Podle některých žebříčků je dokonce nejprodávanější vůbec, Ford tohoto prvenství ale dosahuje díky tomu, že veškeré své užitkové vozy zařazuje pod jednotné legendární označení Transit. Na veletrhu užitkových automobilů v německém Hannoveru teď automobilka plánuje představit novou generaci tohoto bestselleru.

Kromě modelů se vznětovými motory 2.0 EcoBlue ukáže Ford i dva hybridy. Konkrétně jeden mild hybrid s baterií o napětí 48 V a jeden plug-in hybrid. Novinkou mají být i nové pokročilé telematické a datové služby pro všechny vozy této řady.

Nový Transit s nosností do dvou tun má mít úspornější motory, vyšší nosnost a nové pokročilé asistenční systémy. Omlazení se dočkaly přední partie vozu i interiér, který podle výrobce nově nabízí více odkládacích prostor. „Vedle zdokonalených vznětových motorů 2.0 EcoBlue si budou moci zákazníci objednat 48V mHEV pohon, který dále sníží spotřebu paliva, zejména v městském provozu. Tato technologie bude k dispozici pro vozy s manuální převodovkou,“ uvádí k mild hybridní verzi zástupci automobilky a upozorňují, že je to vůbec poprvé, kdy se objevuje v segmentu užitkových vozů.

Tzv. mild hybridy jsou poslední dobou na vzestupu, nabízí je čím dál více automobilek. Tato technologie zachycuje při zpomalování vozu energii do baterií a následně ji využívá k podpoře hnacího agregátu a k napájení elektrického příslušenství. Výsledkem je snížení spotřeby paliva, ale i vyšší výkon při akceleraci vozu.

Ford v Německu představí i Transit Custom ve verzi plug-in hybrid. Ten bude mít dojezd čistě na baterie rovných 50 kilometrů: „K prodloužení dojezdu po vyčerpání kapacity baterií slouží zážehový motor 1.0 EcoBoost, jenž při delších jízdách dobíjí zabudované baterie. Celkový dojezd přesahuje 500 km,“ slibuje výrobce. Navíc díky tomu, že soustava kapalinou chlazených lithium-ion baterií bude umístěna pod podlahou, zůstane zachován celý nákladový prostor.

Ford představí v Hannoveru také dvě nové služby vyvinuté ve vlastní režii oddělením s názvem Ford Smart Mobility. Nové telematické služby poskytnou provozovatelům webovou aplikaci, která jim pomůže zlepšit vytížení vozů ve flotile, maximalizovat jejich dostupnost, optimalizovat provozní náklady nebo sledovat výkony řidičů. Datové služby pak umožní provozovatelům spolupracujícím se třetími stranami zpřístupnit a odesílat do cloudu data, která jsou jinak dostupná pouze výrobci.

Letošní 67. ročník mezinárodního veletrhu užitkových vozů v Hannoveru se koná od 20. do 27. září. Modely Transit, které na něm automobilka Ford představí, pak budou na trh uvedeny přibližně v polovině roku 2019.

Načítám