Článek
Když Ford před lety oznámil, že chystá druhou verzi Pumy, a že to bude crossover, spousta motoristických nadšenců asi byla zklamaná, včetně autora tohoto článku. Ono, crossoverů existuje dvanáct do tuctu, jakkoliv modely od Fordu obvykle patří na špičku, co se jízdních vlastností a sportovního „drajvu“ týče. Platí to v případě ostrých verzí Fiesty, Focusu a v minulosti třeba Mondea (než se z něj stal globální křižník s velkými proporcemi).
A platí to obzvlášť, když se daný Ford může pochlubit znáčkem ST – při vzpomínce na Fiestu ST se usmíváme ještě dnes a nedávno nás hodně dostal Focus ST. A v případě Pumy ST by to mohla být malá náplast všem, kteří chtěli evoluci malého kupé, které Ford vyráběl od roku 1997.
Z první upoutávky, kterou do světa vyslal britský Ford, není mnoho vidět. Odvodit si lze dravější přední masku, větší kola a víme rovněž, že uvnitř budou sedadla Recaro. Taky si dovolíme odhadnout, že Pumu ST bude pohánět stejná přeplňovaná tříválcová patnáctistovka naladěná na výkon 200 koní a 290 Nm, jakou se mohla pochlubit už Fiesta ST. S malou mrštnou Fiestou umí tenhle motor divy a ani o trochu vyšší a těžší crossover by s ní neměl působit nudně.
The new #FordST is coming, but are you quick enough to find it?
— Ford UK (@forduk) May 1, 2020
Piece the new ST together, and let us know tagging @forduk with #FordST pic.twitter.com/pAWuirgnC4
Sportovní Puma ST by podle automobilky měla na trh dorazit ještě letos. Pokud nechcete čekat, Ford Puma se v „normální“ verzi s litrovým tříválcem prodává od 515 900 korun. Koupit si můžete zatím pouze sportovněji laděnou verzi ST Line – ta nabízí černé detaily exteriéru, zadní nárazník s difuzorem a tužší odpružení podvozku. Skuteční automobiloví sportovci si však jistě rádi počkají na pravé ST.