Hlavní obsah

Ford nově nabízí outdoorové verze Active i pro menší dodávky

Foto: Ford

Řada Active je ideální pro outdoorové dobrodružství – jak pro Transit Connect, tak Tourneo Connect

K moři, na kola a od teď už i do hor, kde dávají lišky dobrou noc. „Univerzální vojáky“ od Fordu teď už nic nezastaví, protože outdoorovou výbavu Active po Transitu nově dostávají také Transit Connect a Tourneo. A kdo se bojí, že půjde jen o fešácké oplastování, kterým celé rozdíly končí, tak vás hned na začátku vyvedeme z omylu – to by koneckonců přece nebyl Ford…

Článek

Ve světě dodávek patří nabídka Fordu k tomu nejlepšímu, co se dá koupit. Transit Custom už touto „outdoorovou“ fází úprav prošel dokonce ve dvou variantách – kromě verze Active je tu ještě i varianta Trail. Verzi Trail lze poznat zejména podle robustnějšího oplastování a masky chladiče ve stylu vrcholných pick-upů Raptor, navíc je k mání pouze pro verzi určenou k přepravě nákladu a se třemi sedadly. Verze Active už je designově o něco decentnější a tak nějak „outdoorově-sportovní“, dalo by se říct – je však k mání jak pro užitkový Transit Custom, tak pro osobní Tourneo Custom.

Terénní vybavení pro oba menší dříče

Foto: Ford

Řada Active sice není jen o designové stránce věci, přesto dostala nový design kol a robustnější vnější oplastování

Teď čeká podobné rozšíření nabídky také jejich menší bratry, tedy Tourneo Connect a Transit Connect. Nové přírůstky do rodiny kompaktních dodávek by měly vyrazit k první zákazníkům koncem roku. Mnohem důležitější než vzhled inspirovaný světem SUV však jsou mechanické změny pro varianty Active. Nejzásadnější vymožeností této výbavy je hlavně volitelný mechanický diferenciál s omezenou svorností, tedy tzv. mLSD, které má především pomáhat s trakcí na nezpevněném povrchu. Dalším podstatným „vylepšením“ je vyšší světlá výška.

Výbava Active je dostupná pro pěti- i sedmimístné verze, přičemž hlavní doménou je tu všestrannost. Prostorný Tourneo Connect Active může odvézt plné osazenstvo pasažérů včetně jejich volnočasového náčiní křížem krážem, stylově a v komfortu. Naproti tomu Transit Connect Active myslí na ty, kteří potřebují přes týden provozovat firmu všemožného zaměření, ale přes víkend potřebují využít to samé auto pro aktivní trávení víkendu. Takže přídomek Active je, zdá se, vlastně docela trefný.

„Naše modely Active si oblíbí řidiči, kteří se nebojí prozkoumat neprobádané cesty, a zároveň u toho chtějí vypadat dobře,“ prohlásil Hans Schep, šéf pro oddělení komerčních vozů divize Ford Europe. „A nezáleží na tom, zda je vaší prioritou byznys, nebo zážitky – jak osobní Tourneo, tak i Transit Connect ve výbavě Active disponují flexibilitou a využitelností pro ty zákazníky, kteří mají smysl pro dobrodružství.“

Technika přizpůsobená aktivitám

Foto: Ford

Transit Connect Active se teď dostane takřka kamkoliv, stále do něj ale naložíte slušnou porci nákladu či vybavení

Jak už tu dnes zaznělo, Tourneo Connect Active i Transit Connect Active disponují volitelným mechanickým diferenciálem, který se už stihl představit u větších modelů výbavy Active. Na tom ve Fordu spolupracovali se společností Quaife – profíky na hnací ústrojí. Takzvaný mLSD ve spolupráci s kontrolou trakce automaticky přesune hnací sílu motoru na kolo, které ji momentálně dokáže lépe využít – to znamená, že šofér si lépe poradí v obtížnějších podmínkách, jako jsou mokré, kluzké a hrbolaté povrchy mimo zpevněnou vozovku, ale platí to i pro travnaté povrchy, sníh, a dokonce led.

Ve skutečnosti je tento systém převzat od výkonných modelů jako Fiesta ST, Focus ST a Focus RS. Další výhodou výbavy Active je světlá výška zvýšená o celých 24 milimetrů vpředu a o 9 milimetrů vzadu.

Vyšší míra komfortu a využitelnost interiéru

Foto: Ford

V interiéru je nové čalounění sedadel, dveře a prahy jsou obloženy robustnějšími plasty

Odlišnosti výbavy Active se promítly také do interiéru. Na první pohled asi nejvíce zaujme nové čalounění včetně modrého prošívání a označení Active v opěradlech. Opět však nejde jen o kosmetické změny – spodní část interiéru, například dveřní panely a prahy, jsou teď obloženy robustnějšími materiály, takže odolají i nějakému tomu „méně citlivému“ zacházení nebo třeba kanadám.

Prostorný a pohodlný interiér modelu Tourneo Connect Active je navržen tak, aby se dal průběžně přizpůsobovat momentálním potřebám. Pětisedadlová verze má druhou řadu sedadel v uspořádání 60:40, dá se ale zcela složit pro lepší naložení vybavení a využití zavazadlového prostoru. Delší Tourneo Grand Connect Active přidává ještě jednu řadu sedadel, která se dá rovněž sklopit, pokud pro ni zrovna nemáte využití.

Dobrou zprávou je, že výbava Active v ničem neomezuje využití nákladového prostoru pracanta Transit Connect. Ta stále disponuje využitelným prostorem 2,9-3,6 metru čtverečních v závislosti na rozvoru dané verze a stále pojme náklad o hmotnosti až 982 kilogramů.

Dvě výkonové verze, dvě převodovky

Jak Tourneo Connect Active, tak Transit Connect Active jsou k dispozici s 1,5l turbodieselem, a sice ve dvou výkonových variantách 100 a 120 koní. Řadit lze jak moderním osmistupňovým automatem, tak starým dobrým manuálním šestikvaltem. Pokud však máte zálusk na vychytaný samosvorný diferenciál mLSD, je třeba se spokojit výhradně s manuálním řazením.

Načítám