Článek
Není tomu ani měsíc zpátky, co jsme vám naservírovali horkou elektrickou novinku z dílen severoamerického Fordu. Soudě dle vašich reakcí se více než polovině z vás auto zalíbilo. A rozhodně jste nebyli sami.
Za první 12 hodin po uvedení bzučící F-150 automobilka nasbírala přes 20 000 rezervací, za 24 hodin už jich bylo 44 500 a po osmi dnech dokonce 70 000. Nedávno (po třech týdnech od premiéry) se počítadlo přehouplo přes hranici 100 000 rezervací.
Musíme však upozornit, že nejde o závazné objednávky. Ford si od vás vezme pouze stodolarovou vratnou zálohu a k plnohodnotnému objednání dojde až koncem tohoto roku. Není tedy zaručené, že hoši od modrého oválu promění všechny rezervace v úspěšně realizované zakázky.
Zatím ani nevíme, jakou variantu lidé volí nejvíce. Připomínáme však, že bez jakýchkoli federálních a státních daní či pobídek vůz startujte na částce 835 000 Kč, zatímco nejvyšší specifikace šplhá od 1,9 milionu korun výše.
Základní verze F-150 Lightning má ujet na jedno nabití až 370 kilometrů, utáhnout 3 175 kilogramů na kouli a odvézt 907 kilo na korbě, zatímco lepší specifikace zvládne až 483 kiláků na jedno nabití, utáhne přívěs těžký až 4 536 kilogramů a v rámci korby unese 816,5 kilo nákladu. Obě verze nabídnou ještě úložný prostor pod přední kapotou o objemu 399 litrů.
Přestože jde jen o čísla podložená zálohou činící v přepočtu asi 2 100 Kč, stejně to vypovídá o tom, že se zámořský Ford nízkých prodejů patrně bát nemusí. Naopak tímto modelem ještě více rozšíří svoje zákaznické portfolio a nejspíše si upevní dlouhodobě drženou pozici severoamerické jedničky.
Evropský Ford se pokusí o něco podobného. Nejenže bude s Volkswagenem dělat elektrické dodávky, ale také se vynasnaží navýšit svůj podíl na trhu s pick-upy, jelikož se po silnicích starého kontinentu prohání maskovaný elektrický Ranger. A tak se vás jednoduše zeptáme – elektrické pick-upy: ano, nebo ne?