Článek
Hybridní Mustang Shelby GT350 je samozřejmě snad ten nejhorší možný scénář – ovšem ten se v životě ne vždy vyplní. V prvé řadě se hodí zmínit, že se do konce tohoto roku ještě stihne několik typů GT350 vyrobit. Takže pokud jste měli nebo máte zájem – kupujte, nebudou!
Jenže co potom? Zprávy ve skutečnosti nejsou zase tak špatné. Vlastně nejsou vůbec špatné, protože GT350 bude nahrazena nově oprášeným a kdysi ikonickým označením Mach 1 – a právě verze Mach 1 by měla ve velkém těžit ze znalostí z vývoje GT350 a „půjčit“ si řadu dílů.
Verze Mach 1, která bude k mání na přelomu jara a léta, nabídne jednu nespornou výhodu v porovnání s GT350, kterou nahrazuje, bude se prodávat po celém světě, ne jen v některých regionech. Hlavním důvodem, proč se na starém kontinentu GT350 neprodávala, byly, jak už řada z vás asi očekávala, emise. 5,2l jednotka s plochou klikovou hřídelí zkrátka nesplňovala evropské limity. Ovšem motor v Mach 1 bude vycházet z „běžné“ 5,0l V8, která se montuje do standardního Mustangu, avšak bude vylepšena o několik málo dílů z odcházející GT350.
Přijít po pěti letech výroby o tak schopné auto, jako je GT350, je ale rozhodně smutná zpráva. Nicméně ve Fordu si ještě stále zachovali zdravý rozum a dají nám plnohodnotnou náhradu. Ve Fordu se dokonce dušují, že půjde o „nejschopnější pětilitrový Mustang vůbec“, takže se už nemůžeme dočkat, co nám staronový typ Mach 1 ukáže.
Ford Mustang Mach 1 tedy zaplní prázdnotu po dvojčatech GT350 a GT350R. Tou nejlepší zprávou je, že na rozdíl od verze Shelby bude Mach 1 dostupný i v Evropě, jeho 5,0l atmosférická V8 tu bude vyladěna na krásných 460 koní, které budou přes šestistupňový manuál nebo desetistupňový automat roztáčet pouze zadní kola, jak se na správné sportovní auto sluší a patří. Zní to prostě skvěle!
Dokonce i samotné vedení Fordu neskrývá své nadšení. „Jde přesně o jeden z těch speciálních mustangů, které vykouzlí úsměv na tváři našich zákazníků, nadšenců a fanoušků, včetně mě, takže si nedovedu představit lepší chvíli pro znovuzrození značky Mach 1, proto jej chceme prodávat i do zbytku světa,“ nechal se slyšet Jim Farley, výkonný ředitel automobilky.
Objednávkové knihy se u evropských dealerů otevřou již za pár týdnů, na trh by Mustang Mach 1 měl dorazit někdy na jaře s cenovkou o něco vyšší než Mustang Bullitt, tedy lehce přes 1,5 milionu korun. Poběžíte si pro něj?