Článek
Čísla nelžou: zatímco v dobách největší slávy (konkrétně v roce 2007, který byl pro minulou generaci prodejně nejsilnější) se v Evropě prodalo dohromady 105 tisíc kusů Galaxy a sportovnějších S-Maxů (35 tisíc Galaxy a 70 tisíc S-Maxů), loni už to bylo jen lehce přes 35 tisíc (12 tisíc Galaxy a 13 tisíc S-Max). Ford však svou bitvu o přežití MPV ještě docela nevzdal a k novému modelovému roku modernizoval své největší modely Galaxy a S-Max (i proto, že na trhu nemá sedmimístné SUV, které by je nahradilo). Nečekejte ale žádné radikální řezy, jde spíš o drobná příjemná vylepšení…
V první řadě je tu pozměněný design přídě, který má blíž k současným modelům Fordu – Galaxy je stále laděné spíš elegantně, S-Max zase o trochu víc sportovněji, takže si je určitě nebudete plést. K dispozici jsou i nové designy kol o průměru 18“ a 17“. Luxusní varianty Vignale (pro Galaxy jde o novinku) pak poznáte podle masky s výpletem se stylizovaným písmenem „V“.
Ford také zapracoval na digitalizaci – online připojení umožňuje vzdálený přístup přes mobilní aplikaci a navigace nově dokáže přijímat hlášení o lokálních nebezpečích (díky technologiím HERE), jako jsou práce na silnici, nepohyblivá vozidla, zvířata či chodci na silnici atd. Dalším zlepšovákem je instalace palubní wi-fi konektivity, ke které se může připojit až deset zařízení.
Neméně zajímavou novinkou jsou pak ergonomická sedadla pro řidiče a spolujezdce, která mají neuvěřitelných 18 směrů nastavení a za jejich pohodlí ručí AGR (Aktion Gesunder Rücken), tedy komise zdravotních expertů bojujících proti bolesti zad. Jinak se však konfigurace sedadel nezměnila, S-Max můžete stále mít s 5 i 7 místy, Galaxy je nabízeno pouze jako sedmimístné a umožňuje až 32 různých kombinací. Umí tohle vaše SUV?
Galaxy a S-Max tak stále patří k tomu nejlepšímu, co svět MPV nabízí, najdete u nich všechny prvky výbavy jako u SUV, stejné pohodlí i stejně úsporné motory, a o vaši rodinu se postarají naprosto dokonale. Vážně potřebujete SUV?