Článek
Před časem jsme si přiblížili pozdrav Škodovky, který v podobě Octavie RS ve verzi Challenge připravila pro britský trh. Tak si nyní posviťme na odpověď Fordu Focus ST v odpovídající kategorii. Pod kapotou kombi bude stejný motor jako v případě výchozího hatchbacku. Znamená to 2,3 litrový čtyřválec EcoBoost s parametry 280 koní a 420 Nm (mezi 3 000 a 4 000 otáčkami). Benzinový motor je spojen se šestistupňovou manuální převodovkou nebo se sedmistupňovým automatem.
Hatchback zrychlí z klidu na 100 km/h za 5,7 sekundy a ručka rychloměru se zastaví až na hodnotě 250 km/h. Spotřeba? Papírově skvělých 7,9 l/100 km. Jak na tom bude kombi, netušíme, protože „modrý ovál“ zatím mlčí. Ale parametry budou asi hodně podobné.
Kdo na pumpě raději tahá ze stojanu černou pistoli, dostane i v případě Focusu ST šanci: prodávat se bude také dvoulitrové EcoBlue, které má výkon 190 koní a maximální točivý moment 400 newtonmetrů (od 2 000 otáček). Spojené je šestistupňovou přímo řazenou převodovkou.
Focus ST dostane i ve verzi kombi elektronicky řízený samosvorný diferenciál a volitelné jízdní režimy (jízda na mokré vozovce, benevolentnější zásahy stabilizace, vypnutí ESP a podobně).
Interiér bude se stoprocentní jistotou stejný jako v hatchbacku; dočkat bychom se tak měli skvělých sedadel od věhlasného Recara. Ford zatím ukázal obří kufr, který si na první pohled nezadá s tím, co nabízí poslední generace Octavie Combi. Ale uvidíme, velikost zavazadelníku je pro tuto chvíli zahalena tajemstvím.
Prodejní cena verze kombi zatím nebyla zveřejněna. S ohledem na ceny hatchbacku počítáme, že kombi v benzinové verzi přijde na 800 tisíc a v dieselovém provedení budete muset z peněženky vytáhnout nějakých 770 tisíc. Prodej bude zahájen letos v létě.