Hlavní obsah

Ford Focus RS se dá přestavět na 520koňové monstrum!

Foto: Mountune

Na první pohled je 520koňový Focus RS vlastně docela nenápadný...

Když si tak jedete ve svém Ferrari a blikne na vás Focus RS ať ho pustíte, většinou vám stačí jen šlápnout na plyn. Jestli se vás ale bude držet, tak si dejte pozor, aby náhodou nešlo o 520koňovou bestii od Mountune. Protože ta se na vás bude lepit nejen na dálnici, ale umí to rozbalit i v zatáčkách.

Článek

Těch 520 koní v titulku a v perexu je schválně zmíněno dvakrát, abyste věděli, že nejde o překlep. Málokdo totiž předpokládá, že čtyřválcový hatchback může mít takový výkon, tím spíše, když má jeho motor dál objem 2,3 l. Toto číslo ještě před pár lety mělo jen pár vybraných supersportů. Teď ho zcela evidentně může mít i Focus RS, tedy pokud se mu dostane důkladné péče renomované tuningové společnosti Mountune.

Dlužno podotknout, že ani sériová verze Focusu RS na tom není nijak zle, 350 koní a 470 Nm spolehlivě stačí na to, abyste zlikvidovali kdejakou okresku, nebo to rozvěsili na okruhu, když se budete předvádět. Jenže Mountune už má nějakou dobu v nabídce 400koňové provedení m400R a teď si usmysleli, že by to ještě pořád nemusela být konečná. Přitom i tahle verze bere dech – s pohonem všech kol totiž zrychlí na stovku za 4,3 s, takže s výkonem 520 koní to bude ještě o chlup (spíš o dva) rychleji.

Nu, abyste z dotyčného stroje 520 koní a 700 Nm vymáčkli, nestačilo jen vyměnit turbo a přeprogramovat řídicí jednotku. Tohle si vyžádalo kované písty, nové vačky i rozvody, silnější palivové čerpadlo, otevřený výfuk, větší chladič oleje i větší mezichladič stlačeného vzduchu, jiné sání a samozřejmě, že došlo i na jiné turbodmychadlo a elektroniku. Suma sumárum, docela zásadní úprava, navíc určená pro majitele m400R.

Foto: Mountune

Výkonový graf a porovnání se sériovým povedením. Další otázky?

Je samozřejmostí, že s tímhle výkonem se asi úplně nehodí jezdit na standardním podvozku a sériových brzdách, ale samozřejmě, že i tohle má řešení, vždyť na Focus RS je velmi slušná nabídka různých úprav. V Mountune se vám pochopitelně postarají i tohle, není problém.

Jestli čekáte nějaký háček, žádný není. Snad jen cena. Protože když si vezmete pořizovací cenu auta a následně všech těch úprav, dostanete se k tomu (ojetému) Ferrari na dostřel. Jen za přestavbu motoru z verze m400R na 520koňové provedení totiž zaplatíte nějakých 180 tisíc korun…

Načítám