Článek
Pro případ, že o této tuningové firmě slyšíte poprvé, pojďme si připomenout, že to nejsou žádní amatéři. Jejich – alespoň prozatím – nejextrémnějším počinem byl vůz Venom GT, který se vyráběl v letech 2011-2017. Šlo prakticky o prodloužený a rozšířený Lotus Elise, který poháněl dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 7 litrů. Při testech na letecké základně v Kalifornii mu byla naměřena rychlost 427 km/h, ale testovací jezdec tehdy prohlásil, že by to chtělo delší dráhu. Dodnes jde navíc o jedno z nejrychleji akcelerujících aut, na která lze připevnit registrační značku
Jak tedy potom může vypadat terénní vůz, na kterém dělala taková banda šílenců, jako je právě Hennessey Performance? Že by si po postavení jednoho z nejrychlejších supersportů a vývoji jeho nástupce chtěli odpočinout? Vůbec ne. Jejich nejnovější výtvor jménem Hennessey Venom 800 je přesně tak šílený, jak čekáte.
Celým jménem Hennessey Venom 800 Supercharged je aktuálně nejsilnější pick-up se znakem Ford na světě. Základem posloužila verze F-150 Platinum Edition Super Crew, kterou pohání 5,0l V8 skrz desetistupňovou automatickou převodovku a pohon všech kol. K transformaci na Venom 800 došlo tak, že onen 5,0l motor dostal ještě kompresor o objemu 3,0 l s tlakem 0,5 baru. K tomu motor dostal nové sání s vysokým průtokem chlazeného vzduchu, vylepšené vstřikování, výkonnější palivové čerpadlo a výfukový systém z nerezové oceli.
Všem je nám jistě jasné, co označuje číslovka 800 v názvu. Oproti výkonu 400 koní u výchozího vozu tady jde o dvojnásobek. A nejen to – díky zachování vyspělého pohon všech čtyř kol činí čas zrychlení z nuly stovku tohoto 2,2 tuny vážícího kolosu jen 3,6 sekundy! Takovými hodnotami se ještě pár let po přelomu milénia pyšnily ty nejsofistikovanější supersporty jako Ferrari Enzo, Porsche Carrera GT nebo Pagani Zonda F. A dodnes jde o vynikající hodnotu. Neuvěřitelné…
Pokud trávíte prázdniny u tety na Floridě, nebo jste v duši tajně Američan, pak vás možná bude zajímat, že tohle monstrum zvládne oblíbenou disciplínu – tedy sprint na čtvrt míle s pevným startem – za 11,9 sekundy. Velký pick-up tak za sebou nechá i opravdu rychlá auta, jako je třeba Jaguar F-Type V8 nebo Aston Martin Vanquish.
Je pravda, že tu vyzdvihujeme šílenost a odvázanost společnosti Hennessey, ale jsou to šílenci jen v dobrém slova smyslu, neboť nad výrobou svých kreací přemýšlejí. Venom 800 tak dostal i výkonné šestipístové brzdy Brembo s 380mm ocelovými kotouči. Výkon, který putuje na 20palcová kola přímo od firmy Hennessey, obutá do 35palcových pneumatik do každého terénu, tak bude stále pod kontrolou.
Pro ovladatelnost na každém povrchu dostal Venom 800 také promyšlený terénní podvozek, jehož výška se dá regulovat v rozsahu 15 cm. Přední nárazník je zbrusu nový s integrovanými LED svítilnami, speciálně navržený pro Venom 800.
Společnost Hennessey Performance si na svých webových stránkách říká za „upgrade“ na Venom 800 149 500 dolarů – překvapivě včetně základního Fordu F-150 Platinum. 3,3 milionu za pick-up sice není málo, ale za auto o výkonu 800 koní, které projede každým terénem, je to vlastně docela přijatelná cena. Výroba Venomu 800 bude limitována na pouhých sto kusů. „Označení Venom jsme v naší 29leté historii použili jen pro několik málo speciálních vozů,“ prohlásil výkonný ředitel a zakladatel společnosti John Hennessey. „A dle našeho názoru je tento námi vylepšený Ford F-150 výtvor nepochybně hodný označení Venom.“