Hlavní obsah

Ford F-150 kompletně modernizován, dostal také hybridní V6

Foto: Ford

Nejprodávanější pick-up na světě, nejprodávanější auto v USA a zároveň nejprodávanější model od Fordu – všemi těmito tituly se může pochlubit obří F-150, který je na trhu již od roku 1948 a nyní se představil ve své zcela nové, již čtrnácté generaci.

Článek

Proti minulé generaci nevypadají designové změny exteriéru nikterak zásadně, Ford však tvrdí, že byla nějakým způsobem upravena každičká část jeho ohromné karoserie. Když se podíváte opravdu pozorně, odhalíte třeba odlišná diodová světla vpředu a vzadu nebo novou mříž chladiče s aktivními lamelami pro lepší aerodynamiku. Ford uvádí, že nová verze F-150 je nejvíce aerodynamická ve své historii.

Foto: Ford

Ohromná příď s tunou chromu zjedná nové F-150 patřičný respekt

Uvnitř je (příplatkový) 12,3palcový digitální přístrojový štít, nová je pak 12palcová dotyková obrazovka multimediálního systému SYNC 4 (lze propojit s Androidem nebo iOS, za příplatek vám hudba může hrát z audiosystému Bang & Olufsen s 18 reproduktory). Ta je ovšem za příplatek, základní provedení mají obrazovku o průměru 8 palců. Ke cti Fordu budiž přičteno, že pro všechny důležité funkce zůstala fyzická tlačítka, což je přesně opačný trend, než jaký razí evropské automobilky, kde si topení nenastavíte bez matlání na displeji. 

Foto: Ford

Více změn se odehrálo v kabině, která nabídne víc pohodlí i výbavy

Nová F-150 vychází vstříc i řidičům, kteří tráví za volantem spoustu času. První praktickou vychytávkou je výsuvný stolek mezi předními sedadly, na který bez problémů položíte laptop nebo krabici s obědem. Podle průzkumů Fordu totiž třetina zákazníků ve své F-150 laptop používá. Tou druhou jsou sedadla Max Recline, které lze sklopit téměř do roviny. V autě se tak bez problému vyspí dva dospělí. V takovém případě by se jim mohl hodit také palubní generátor s kapacitou 2,0 - 7,2 kW, který dovede napájet nejrůznější elektrické spotřebiče.

Výraznou novinkou v nabídce motorizací (která zahrnuje základní 3,3 V6, dva přeplňované V6 Eco Boost, vrcholný atmosférický V8 a turbodiesel 3,0 V6) je nasazení dvakrát přeplňovaného 3,5 litrového šestiválce s hybridní technologií. Lithium-iontová baterie má kapacitu 1,5 kWh, samotný elektromotor pak generuje výkonu 47 koní, kterými pomáhá benzinové jednotce. Parametry jako spotřeba či zrychlení zatím automobilka nesdělila, neopomněla se však pochlubit možností táhnout až 5,4 tun vážící přívěs. I hybrid tak bude poctivý pracant...

F-150 se bude i nadále vyrábět vyrábět výhradně ve Spojených státech, konkrétně v továrnách v Michiganu a Kansasu, a nový model odtamtud začne vyjíždět už letos na podzim. Do Evropy bohužel oficiálně nedorazí, ale pokud po něm opravdu toužíte, šedí dovozci vám jej z USA rádi dovezou. 

Načítám