Hlavní obsah

Ford Bronco je zpátky, tentokrát jako 600koňový elektromobil

Foto: Zero Labs

Ford Bronco je zpátky, ale vlastně to není tak úplně Ford

Severní Amerika v současnosti žije špiónskými fotkami nového moderního Fordu Bronco, které zaplavují internet. Svůj comeback hlásí nicméně také klasická verze, i když není úplně od Fordu. Nabízí ji společnost Zero Labs, stojí na nové platformě a má výkon přes 600 koní, ale je tu jeden podstatný problém, který odradí spoustu puritánů. O co jde?

Článek

Společnost Zero Labs se nedostala do hledáčku médií poprvé. Již vloni představila elektrický model Bronco s novou platformou, tuhými nápravami, pohonem dvou, nebo čtyř kol, pětirychlostním manuálem a výkonem 335 koní. Rok utekl jako voda a tady je druhý model – jiný, lepší, výkonnější.

Foto: Zero Labs

První vlaštovka od Zero Labs vypadala trochu jako hračka

Zcela nové Bronco disponuje kompletním nezávislým odpružením, automatickou převodovkou, redukcí, novým pohonem všech čtyř kol a dvěma elektromotory s výkonem až 600 amerických koní (HP), tedy 609 evropských hřebců (PS). Namísto klasických tlumičů zajišťují odpružení vzduchové měchy s možností nastavení světlé výšky.

Foto: Zero Labs

Zero Labs je start-upová firma, která postupně roste a cílí na bohatou klientelu

Vylepšení se dočkalo také rychlonabíjení, které je teď, ve srovnání s minulou generací, o třídu lepší. Původně měla být jedinou možností pevná střecha, nicméně horká novinka nabídne také verzi s plátěnou střechou, ale i zcela otevřenou mutaci. Aby auto nebylo tak drahé, můžete si ho pořídit s klasickou ocelovou karoserií, a ne výhradně s uhlíkovými vlákny jako v případě minulé generace.

Foto: Zero Labs

Interiér je ve zcela klasickém retro stylu

Energii elektromotorům dodávají baterie s kapacitou 70 kWh, které umožní dojezd až 306 kilometrů na jedno nabití – v případě vozu s karbonovou karoserií. Klasické ocelové tělo bude těžší, a dojezd je tudíž nižší. Technické parametry jsou sice shodné s předchozí verzí, nicméně výrobce už hledá způsoby, jak do vozu zastavět větší bateriový balíček.

Základní ocelová verze vyjde v přepočtu na 4,2 milionu korun, zatímco karbonové provedení vás ochudí o 5,5 milionu korun. Firma navíc chce vyrobit méně než 100 kusů za rok, takže půjde o celkem exkluzivní zboží pro vyvolené, kteří chtějí retro v novém. A neváhají si za něj připlatit.

Načítám