Hlavní obsah

Fisker Karma se vrací na scénu, už podruhé

Foto: Karma Automotive

Hádejte, kdo je už podruhé zpátky?

Plug-in hybridní sportovní vůz Fisker Karma si jistě pamatujete, podobně jako Tesla Model S větřil revoluční budoucnost, ale díky dosud ne zcela vyjasněným okolnostem tento projekt zanikl. Pár let nato se vrátil jako Karma Revero a nyní přichází druhý derivát nazvaný GS-6 – historicky nejmocnější elektrifikovaná zbraň automobilky.

Článek

Příběh Fiskeru byl dokonce tak obsáhlý, že jsme jej museli kvůli délce vydat ve dvou dílech. Auto jsme také projeli, řádně nafotili, a tak trochu si posteskli, že se už takového skvostu v Evropě nedočkáme.

Kdybychom žili v USA, to by byla jiná. Nicméně tam motoristický svět funguje poněkud méně pokrytecky.

Foto: Karma Automotive

Karma GS-6 stále sází na originální designový směr Henrika Fiskera, otce původního modelu

Každopádně po několikaleté pauze, založení nové společnosti a následném příchodu modelového nástupce jménem Karma Revero se dnes na scéně objevuje svěží GS-6 – vzhledově velmi podobný, ale technicky nejvyspělejší plug-in hybridní sporťák značky. Auto přichází se třemi výbavovými stupni, brzdami Brembo, až 22palcovými ráfky a se základní cenou 1,8 milionu korun (bez státních dotací, ty částku ještě sníží).

Foto: Karma Automotive

K těmto autům prostě velká kola patří

Interiér je odkoukaný od původních provedení, uvnitř pracuje 10,2palcová dotyková obrazovka, digitální přístrojový štít, ventilovaná sedadla nebo prémiová audiosoustava. Pozadu nezůstává ani mobilní konektivita či bezdrátové aktualizace v reálném čase. V rámci personalizací se můžete těšit na několik typů obložení, koženého čalounění nebo na dřevěné doplňky z ušlechtilých stromů pocházejících z Kalifornie.

Z hlediska bezpečnosti se pak bavíme o komplexním balíčku asistenčních systémů, ne však nijak speciálních, tedy co najdete ve slušně vybaveném BMW, to má své místo i zde.

Foto: Karma Automotive

Také zde motor nepohání kola, ale slouží jako generátor elektřiny

GS-6 funguje jako plug-in hybrid, nicméně jeho zážehová patnáctistovka nepohání kola, nýbrž generuje elektrickou energii. Ostatně tímhle směrem se vydal také japonský Nissan, přičemž obdobnou technologii nazvanou e-POWER demonstroval Evropanům u debutujícího modelu Qashqai. A rozhodně nebude do budoucna jediný.

Karma se tedy může pochlubit bateriemi o kapacitě 28 kWh a dvěma elektromotory namontovanými vzadu. Co to znamená? Inu výkon slušných 543 koní, 746 Nm točivého momentu, dojezd na jedno nabití až 129 kilometrů a celkový operační rádius až 579 kilometrů.

Foto: Karma Automotive

Karma GS-6 nabídne slušnou porci výkonu – vrcholových 543 koní

Nabíjení z wallboxu zabere asi čtyři hodiny, zatímco na rychlostanici ztvrdnete asi 34 minut, nicméně do akumulátoru načerpáte až 90 % energie.

Jízdní režimy jsou tři, a to čistě elektrický (Stealth), hybridní, kdy motor dobíjí baterku (Sustain), a konečně sportovní (Sport), kdy vůz využívá všech pohonných jednotek k vaší radosti, měřitelné z nuly na sto za necelé čtyři sekundy.

Foto: Karma Automotive

Auto vás dostane z nuly na stovku za necelé čtyři sekundy

Kdo by zatoužil po čisté elektrice, výrobce plánuje ještě letos uvést model GSe-6 se základní cenou 1,73 milionu korun a dojezdem až 483 kilometrů na jedno nabití. A pokud jde o výkonného nástupce originálního Fiskeru Karma, tedy o Revero GT, tak to prý nikam neodchází a počítá se s ním i do budoucna.

Tak uvidíme, zdali budou tyto dva svěží „fiskery“ (hybridní a elektrický) úspěšnější než ten úplně první, který svým kosmickým vzhledem uchvátil nejednoho milovníka automobilové exotiky.

Související témata:
Načítám