Článek
Nejvýraznější změny si všimnete okamžitě. Je jí nové logo na přední masce. Už není kulaté, namísto něj je zde velký nápis FIAT. Jinak tvarovaný je rovněž přední nárazník a výraznou změnou jsou světlomety s full-LED technologií. Diody najdete také na zadních svítilnách, ovšem zadní partie se na rozdíl od předních změnily jen málo. Nové jsou dále dvě barvy karoserie (modrá a oranžová) a design litých kol o velikosti 16 a 17 palců. Vnější design jednoznačně prokouknul.
Uvnitř je pak jiný volant, nové potahy sedadel a hlavně stále populárnější digitální přístrojový štít s nastavitelnou sedmipalcovou TFT obrazovkou. Na středovém panelu je pak umístěn 10,25" dotykový displej multimediálního systému UConnect 5, který využívá online mapy od firmy TomTom a celkově je přehledný s mnoha nabízenými funkcemi. Zahrnuje aktualizování softwaru pomocí internetu, virtuální asistentku Alexu, připojení dvou SIM karet prostřednictvím technologie Bluetooth nebo podporu Android Auto i Apple CarPlay. Nechybí ani bezdrátové dobíjení mobilu.
V nabídce bezpečnostních systémů nechybí čtení dopravních značek, systém pro hlídání mrtvého úhlu, adaptivní světlomety nebo udržování v jízdním pruhu.
Pod kapotou nově najdete litrový tříválec, který nahrazuje čtyřválcovou čtrnáctistovku (70 kW a 127 Nm). Motor produkuje 100 koní (74 kW) a 190 Nm točivého momentu. Údaje o spotřebě a jízdních výkonech zatím Fiat neuvedl. Předpokládáme, že litr bude spojený se šestistupňovou manuální převodovkou, ale ani to zatím automobilka z Turína světu nesdělila. Nabídka motorizací se dle našeho soudu pravděpodobně po listopadovém zahájení prodeje postupně rozšíří.
Nezapomnělo se ani na vznětové motory: čtyřválcová šestnáctistovka zůstala a nyní má ještě o 10 koní větší výkon – rovných 130 koní (96 kW). V nabídce bude také verze se sníženým výkonem (70 kW / 95 koní).
Pseudoterénní verze Cross se nebude nabízet překvapivě ve verzi kombi, ale coby pětidveřový hatchback. Od Fiatu je to možná chytrý krok, oplastovaných kombíků totiž v nižší střední třídě existuje bezpočet, hatchbacků už podstatně méně. Na každý pád ani tato verze nedostane pohon všech čtyř kol, o motorizacích také nepadlo ani slovo.
Do prodeje zamíří omlazené provedení už na podzim. Základní cena činí v přepočtu 380 tisíc korun. To je pořád o 128 tisíc méně, než kolik chce Volkswagen za aktuální Golf.