Hlavní obsah

Fiat dopřál Pandě facelift. Sází na ekologii, výkon zůstal

Foto: Fiat

Miniauto Fiat Panda slaví čtyřicet let od první generace. Současná třetí generace se vyrábí už dlouhých devět let, takže přišel čas na další omlazení – trochu se změnil design, uvnitř jsou nové ekologické materiály a infotainment. Přibyla i sportovní verze a italská automobilka se netají tím, že by chtěla k Pandě přitáhnout mladší zákazníky.

Článek

Fiat malá auta umí. Ať už hovoříme o legendární „pětistovce“ nebo právě o Pandě, malém modelu, který se všude vejde, je obratný, uveze čtyři dospělé a ve verzi 4x4 je to i skvělý pomocník na horách nebo v lese.

Změn na vnějším designu opravdu není mnoho. U faceliftované verze si můžete všimnout drobných retuší na předním nárazníku a bočních prazích. Nový je také design nabízených litých kol, které ve svém středu nesou označení Panda.

Uvnitř je pak největší novinkou sedmipalcový displej multimediálního systému. Ten obsahuje nejenom možnost přehrávat hudbu (včetně populární služby Spotify) nebo používat online navigaci. Vše je propojeno s mobilními telefony (Android a iOS), takže množství nabízených funkcí je ještě daleko větší.

Vnitřek omlazené Pandy je plný ekologických nebo recyklovaných materiálů, třeba na palubní desce jsou vidět přimíchané zbytky dřeva, potah sedadel je pak vyroben z recyklovaného materiálu. Inu, proč ne.

V omlazeném provedení přibyla rovněž verze Sport. Nejde ale o žádnou sportovní verzi typu Panda 100 HP, změny jsou víceméně jen stylistické. Auto je lakované v exkluzivním šedém laku a najdete na něm 16palcová kola s červenými třmeny brzd. Dále označení Sport na předním blatníku a to je vlastně vše. Pod kapotou je totiž obyčejný litrový tříválec s mild-hybridním pohonem s výkonem chabých 70 koní. Tento model už delší dobu figuruje v ceníku Fiatu. Stovka za 14,7 sekundy a nejvyšší rychlost 155 km/h, to není moc sportovní, viďte?

Příchod omlazené verze do autosalonů Fiat neoznámil. Velkou neznámou je také cena, která se ovšem od těch stávajících patrně o mnoho lišit nebude. Pro úplnost dodejme, že nejlevnější Fiat Panda v Česku stojí 225 tisíc, čtyřkolku můžete mít od 327 tisíc korun.

Související témata:
Načítám