Článek
Místo aby je nechal důstojně skonat a nahradil je novou generací, snaží se Fiat prodloužit život svým obstarožním modelům 500 (původem z roku 2007) a Panda (současná generace je na trhu již od roku 2011) instalací zcela nového motoru doplněného mild-hybridní technikou.
Historickou čtyřválcovou dvanáctistovku Fire tak nahrazuje zcela nový litrový tříválec FireFly disponující stejným výkonem 70 koní, ale pracující s podporou 12voltového startér-generátoru, který mu bude usnadňovat práci při akceleraci (a také pohánět příslušenství při vypnutém motoru na semaforech nebo v zácpě) díky zrekuperované kinetické energii uložené dočasně v malé 11Ah baterii.
Díky novému motoru a hodně dlouhému šestému rychlostnímu stupni nové převodovky by inovovaná 500 a Panda mohla mít až o 30 % nižší spotřebu, takže tabulkové emise by měly spadnout pod 100 g/km. V reálu to pak znamená, že byste se místo nějakých šesti litrů mohli jezdit v pohodě pod pět. Nový motor také sedí o 45 mm níž než ten starý, takže by se změna mohla příznivě projevit i na jízdních vlastnostech, ale nečekejte žádné zázraky, ani 500 ani Panda nejsou sportovní auta.
Oba mild-hybridní modely se dostanou na trh ještě v prvním čtvrtletí letošního roku, později by pak měla dorazit i nová generace plně elektrifikované pětistovky, do které Fiat vkládá velké naděje – bude to totiž elegantní a praktické řešení městské mobility jako dělané pro dnešní dobu. Snad Fiatu tahle sázka vyjde.