Článek
Vozy Ferrari byly vždy umělecká díla na kolech – mají skvostný design, brilantně vyladěný podvozek a motor, který přímo žadoní, abyste mu pořádně naložili. Za což vás odmění vytříbeným jekotem a balistickou dynamikou, ze které vám bude běhat mráz po zádech.
Stejným uměním je pak samotný vznik těchto automobilových skvostů. Zatímco gigantické továrny masových výrobců šokují počtem sofistikovaných robotů, které jen čekají, až budou moci vyrazit ovládnout svět, u Ferrari je pracovní kultura docela jiná.
Továrna v Maranellu pořád připomíná to původní rodinné prostředí z dob starého pana Enza, akorát se tu už do věcí nemlátí kladivem. A méně se tu kouří. Výrobní umění poskočilo hned o několik světelných let, a tak je tu udržován pořádek jako u Jamese Maye v garáži, výrobní preciznost jako u týmu F1 Scuderia Ferrari a čistota jako v epidemiologické laboratoři.
Ale jsou to stále primárně lidské ruce, které v takto kontrolovaném prostředí vytvářejí dokonalé umělecké dílo, které pak můžete řídit a těšit se z něj každý den, každou rovinku i každou zatáčku. Vozy Ferrari jsou i v dnešní době stále naprosto výjimečné a elektrifikace na tom rozhodně nic nezmění.