Článek
Ferrari je na roztrhání: během vývoje nového hybridního sporťáku s šestiválcem, nástupce LaFerrari a svého prvního SUV přichází s druhou karosářskou verzí hypersportovního SF90 Stradale. Technika je pochopitelně zcela totožná, což znamená benzinový osmiválec kombinovaný se třemi elektromotory.
Kromě stejného technického základu je totožný i design – jedinou odlišností verze Spider je elektricky ovládaný hardtop vyrobený z hliníku (stáhne se za pouhých 14 sekund), který při natažení vaším očím navozuje dojem stejný jako u kupé. S nataženou střechou se opravdu může stát, že si novinku spletete s verzí Stradale.
Systém pro stažení střechy přidává celkem sto kilogramů proti kupé, hmotnost verze Spider činí stále velice příhodných 1 670 kilogramů. Ferrari uvádí, že ve srovnání s verzí Stradale inženýři posunuli kokpit dopředu, střechu snížili o 20 mm a zároveň zesílili A-sloupky. A ještě jedna změna se udála: čelní sklo je nyní více skloněné.
Pro zopakování si připomeňme, že pod kapotou je kombinace vidlicového osmiválce a celkem tří elektomotorů. Pokud jste se zhrozili z toho, že Ferrari má elektromotor, je nutné si uvědomit, že jako celek to podle nás fungovat určitě bude, vždyť modelová řada SF90 je podle italské automobilky nejrychleji zrychlující Ferrari všech dob. (Pokud jste si mysleli, že to je LaFerrari – u něj automobilka oficiálně udává zrychlení na stovku „pod tři sekundy“ a údaj o zrychlení 0–100 km/h za 2,4 s je pouze neoficiálně naměřený.)
Sofistikovaný plug-in hybridní systém pohání všechna čtyři kola – dva elektromotory mají na starosti každý po jednom předním kole, benzinový motor ve spojení se třetím elektromotorem roztáčí zadní kola přes osmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovku. Čtyřlitrový V8 přeplňovaný dvěma turbodmychadly (twin-turbo) má sám o sobě výkon 780 koní. Maximum točivého momentu vrcholí na hodnotě 800 newtonmetrů. Celkový výkon pak činí masivních 1 000 koní.
Zrychlení na stovku je pak stejné jako u kupé (2,5 s), větší hmotnost se projevila na o trochu pomalejší sprintu na 200 km/h – kupé to zvládne za 6,7 sekundy, Spider je jenom o 0,3 sekundy horší. Maximální rychlost je shodných 340 km/h.
Okruhová verze Assetto Fiorano
Lithium-iontové baterie jsou malé a mají kapacitu 7,9 kWh. Stačí to na ujetí vzdálenosti 26 kilometrů, což je vpravdě symbolická hodnota. Je jasné, že plug-in hybridní ústrojí je tady pro snížení papírové spotřeby a tedy vyhnutí se poplatkům za nadlimitní emise.
Ferrari také nabízí příplatkový paket Assetto Fiorano. Obsahuje tlumiče Multimatic optimalizované pro využití zejména závodních okruzích. Díky paketu je SF90 Spider o 21 kg lehčí (větší využití uhlíku a titanových vláken) a standardem jsou lepivé pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2.
Cenu za nový model zatím automobilka neuvedla. Verze kupé se prodává za zhruba 600 tisíc dolarů, tedy přes 13 milionů korun. Spider tak podle našeho odhadu bude začínat na čtrnácti milionech.