Článek
Italská automobilka potvrdila vývoj nového hypersportu, který bude závodit v rámci vytrvalostních závodů WEC. Celý projekt je teprve na začátku, podle automobilky se nyní finalizuje design. Ferrari zatím nezveřejnilo žádné technické parametry ani seznam jezdců, kteří by měli závodit ve slavném 24 hodin Le Mans.
Na zprávu již stačil zareagovat konkurent ze Stuttgartu. Porsche ke comebacku maranellské stáje uvedlo, že jde o skvělou zprávu a už se těší na další kapitoly z příběhu Porsche vs. Ferrari. Porsche se, když už o tom hovoříme, do závodů World Endurance Championship přidá příští rok. Společně tak tyto dvě legendární automobilky budou soupeřit s Toyotou, Peugeotem nebo Audi.
Kategorie hypervozů v rámci vytrvalostních závodů WEC má pohon pomocí klasického spalovacího agregátu doplněného o elektromotor, respektive systém rekuperace energie. Důležité je, že tyto závodní vozy mohou vycházet ze silničních verzí, což značně snižuje náklady na vývoj. Hmotnost těchto vozů obvykle osciluje kolem jedné tuny, maximální rychlost pak je cca 330 km/h.
Ferrari v Le Mans naposledy bodovalo v šedesátých letech
Ferrari ve slavné čtyřiadvacetihodinovce naposledy vyhrálo v roce 1965, což znamená před 56 lety. Ferrari 250 LM se startovním číslem 21 bylo tehdy v neděli 20. června nejrychlejší ze všech... Více si to o tom můžete přečíst v našem dřívějším článku.
Ferrari v posledních letech v rámci motorsportu nejvíce energie věnovalo Formuli 1 a závodům GTE; v nejvyšší kategorii vytrvalostních závodů na slavném okruhu poblíž francouzského města Le Mans naposledy bojovalo v roce 1973. Celkem v Le Mans zvítězilo Ferrari devětkrát. Přijde za dva roky další vítězství? Napište nám do diskuse.