Článek
Jako by 488 GTB s masivním výkonem 670 koní a 760 Nm nebyla dost silná, Ferrari se rozhodlo nadopovat jejího nástupce na parametry odpovídající brutální okruhové verzi 488 Pista: 720 koní (při 8 000 ot./min.) a 770 Nm (již od 3 250 ot./min.). A aby toho nebylo málo, oproti předchůdci taky shodilo 40 kg, takže suchá hmotnost je pouhých 1 330 kg. Asi si už dokážete představit, že nové Ferrari bude rychlé, ale nejspíš si ani nedokážete představit, jak BALISTICKY RYCHLÉ skutečně bude!
Pořádně se nadechněte, ať vám ta čísla nevyrazí dech: na 100 km/h vystřelí za 2,9 sekundy, na 200 km/h pak za 7,8 sekundy (pro srovnání, Pista umí totéž za nepatrně rychlejších 2,85 a 7,6 sekundy) a nezpomalí, dokud nedosáhne rychlosti 340 km/h – tedy pokud dřív nevyměknete vy. Tyhle dynamické parametry jsou na chlup stejné, jakými se chlubí britský konkurent, takže to bude hodně těsný souboj...
A protože F8 Tributo snadno dosahuje rychlostí, ve kterých dokážou vzlétnou i těžká dopravní letadla, klíčová u něj musí být aerodynamika. Nový model přebírá některá řešení z úspěšného modelu 488 Pista (především kvůli efektivnějšímu chlazení), zadní žaluzie na krytu motoru jsou zase inspirované bájnou F40. Výsledek je tak ještě o 15 procent aerodynamicky účinnější, než byl už tak dost propracovaný předchůdce 488 GTB.
V interiéru pak čekejte spíš evoluci než revoluci. Mezi hlavními změnami hledejte hlavně nový design volantu a kulaté výdechy ventilace. Asi nejvýraznější změnou je pak sedmipalcový displej na straně spolujezdce, jehož účelem bude hlavně šokovat spolujezdce závratnými ciframi ve formě aktuální rychlosti nebo přetížení. Na rozdíl od Lamborghini nesáhl konkurent z Maranella po velkém dotykovém displeji infotainmentu, který najdete v Huracánu Evo. Nakonec při drtivé akceleraci, které F8 Tributo dosahuje, by to připomínalo slavný vtip Carrolla Shelbyho s Cobrou, kdy přilepil na palubní desku sto dolarovou bankovku, kterou si spolujezdec mohl vzít, pokud na ni ale při jízdě na plný plyn dokázal dosáhnout.
A teď ještě poslední důležitá věc, o které bychom se měli pobavit: jméno. F8 má přídomek Tributo proto, že příští generaci jejich superaut s motorem uprostřed bude asistovat elektřina. Naštěstí fantastické kvality a neuvěřitelná dynamika hybridního LaFerrari nám dávají naději, že i navzdory elektrifikaci zůstane Ferrari tím pravým vzpínajícím se koněm. Tedy podmanivě rychlým, technicky fascinujícím a řidičsky strhujícím autem.
Ale na to si ještě počkáme. Teď honem kontaktujte Ferrari a objednávejte F8 Tributo (cenu ještě Ferrari nezveřejnilo, ale očekávejte něco kolem sedmi milionů korun), jako poslední představitel dlouhé linie neelektrifikovaných supersportů z Maranella s V8 uprostřed bude mít jednou nedozírnou cenu. A do té doby si s ním moc hezky zajezdíte...