Článek
Poslední zprávy, které jsme o Purosangue měli, byly, že Ferrari musí řešit jméno nového SUV s antidopingovou organizací. Jméno „Purosangue“ totiž v překladu znamená „čistá krev“, jenže tento název má od roku 2013 zaregistrovaný i antidopingová společnost Purosangue Foundation. A právě tato společnost zablokovala snahy Ferrari o registraci ochranné známky, když byly zveřejněny první detaily o novém SUV z Maranella. Celou věc pořád ještě řeší právníci.
Jenže jméno není to jediné, co premiéru prvního SUV od Ferrari brzdí. Jeho vývoj je obtížnější, než se čekalo. Ferrari moc dobře ví, že první dojem lze udělat jen jednou, a tak nechce ponechat nic náhodě.
„Hybridní ústrojí pro SF90 bylo výzvou, ale SUV Purosangue je další dimenzí komplikace,“ řekl technický ředitel Ferrari Michael Leiters v rozhovoru pro Top Gear. „Potřebujeme upravit výrobní postupy a musíme změnit metodiku testování, protože chceme naplnit očekávání našich zákazníků.“
A Leiters jednoznačně ví, o čem mluví, protože dříve měl na starosti SUV v Porsche a to, jak jezdí Cayenne nebo Macan, je hlavně jeho zásluhou. Když jsme měli na svezení Cayenne S, fascinovalo nás, jak může takhle krásně jezdit auto, které váží dvě tuny. Je to hlavně jeho zásluha.
„Už jsme si udělali jasno, co všechno musí splňovat SUV, které má být zároveň skutečným Ferrari. Až bude čas, ukážeme vám, že to není rozpor.“
Několik prototypů Ferrari Purosangue bylo v posledních měsících už zachyceno špionážními fotografy i obyčejnými řidiči, ale jejich maskování je tak důkladné, že o tvarech auta neprozradí vůbec nic. Kouzelníci z oddělení prototypů totiž použili nejen běžné maskování, ale hlavně karosářské díly z Maserati Levante a z různých modelů Ferrari.
Nejasnosti pořád panují i okolo pohonného ústrojí vozidla. Všechno však nasvědčuje tomu, že by Purosangue mělo mít 3,8litrový vidlicový osmiválec se dvěma turbodmychadly z GTC4 Lusso, který bude mít výkon okolo 650 koní. Alternativou by mohl být hybridní vidlicový šestiválec, na kterém značka pracuje již delší dobu.
Leiters již dříve na prezentaci modelu Roma potvrdil, že Purosangue bude mít s Romou sdílenou modulární podvozkovou platformu. „V budoucnu bude mít Ferrari dvě základní platformy, které bude používat. Jedna pro vozy s motorem vzadu, druhá pro auta s motorem vpředu. Obě platformy budou mít široké možnosti modularity, speciálně u té s motorem vpředu je možné široké použití, SUV nevyjímaje.“
Je tedy otázkou, kdy se Purosangue dočkáme. Ferrari už SUV nutně potřebuje, netrpěliví zákazníci totiž míří ke konkurenci hlavně pro Lamborghini Urus.