Článek
Na první pohled je patrné, že kromě o něco agresivnějších nasávacích otvorů v předním nárazníku a nového designu kol tu nedošlo snad k žádným změnám. A do určité míry by to byla i pravda – protože hlavní změny se odehrály pod kapotou. Dle očekávání se tedy zvýšil výkon, a to na 612 koní, je tu tedy o dvacet vzpínajících se plnokrevníků víc. Točivý moment je díky přeplňováním dvěma turbodmychadly hutných 760 newtonmetrů. Což jsou technicky vzato výkonové parametry shodné s kupé jménem Roma.
Pravda, zatím jsme se tedy nedočkali ani vyloženě mechanických změn na maranellském kupé-kabriu, to si jen inženýři pohráli se softwarem řídicí jednotky. Co tu je však opravdu nové, je převodovka. Jde o novou verzi dvouspojkového automatu, který teď bude mít osm rychlostních stupňů, předchozí verze měla jen ubohých sedm rychlostí.
Nová převodovka má o pětinu menší spojkové moduly, zároveň ale, a to je důležitější, je o 35 procent efektivnější, co se týká přenosu výkonu na kola. Vedlejším produktem je o něco lepší spotřeba, a tudíž i nižší emise. Což podle všeho bude nejpodstatnější důvod, proč Portofino M dostalo aktualizovanou verzi převodovky – nižší převody teď mohou být ještě o kus zkrácené, aby se motor příliš nenamáhal při rozjezdu a popojíždění, kdežto vyšší kvalty budou o něco delší, aby se při vyšších rychlostech dalo nenuceně surfovat na vlně točivého momentu. Což ostatně patří k charakteru auta.
A jak už víme, právě točivého momentu budete mít v Portofinu M na povel víc než dost – síla pochází z 3,9l dvakrát přeplňovaného osmiválce. A přestože jde prakticky o jakýsi „vstupní“ model v hierarchii automobilky Ferrari, pořád jde o velmi rychlé auto – zrychlení z klidu na stovku je díky nové převodovce o malinko kratší, 3,45 vteřiny. A pokud se zrovna budete nacházet na německém Autobahnu, zrychlení na dvojnásobnou rychlost bude trvat jen 9,8 vteřiny a ručička se zastaví až na hodnotě 320.
Portofino M je technicky vzato úplně první Ferrari, které bylo oficiálně představeno online, a kromě drobných vizuálních změn se jich tu pár odehrálo i v interiéru. Tou nejpodstatnější je pro řidičské nadšence dobře známý ovladač jízdních režimů Manettino, který je teď nově obohacen o plnokrevný režim Race, takže i majitelé luxusního grand toureru si mohou dopřát rošťácký styl jízdy jako v ostatních sportovnějších modelech se vzpínajícím se koněm ve znaku. Nebo jak by řekli ve Ferrari: „Soustředí se hlavně na maximální požitek z jízdy a zábavu za volantem“. V pořádku!
Dalším plusem oproti původní verzi jsou nové vyhřívané i ventilované sedačky a nespočet nových asistenčních systémů. Oficiální zahájení prodeje má proběhnout koncem roku, a v souvislosti s tím nám Ferrari slibuje ještě jednu zajímavou událost – představení nového modelu. Spekulace nasvědčují tomu, že by mohlo jít o posílenou verzi dvanáctiválcového kupé 812, proslýchá se dokonce, že by tato verze mohla nést bájné označení GTO, které naposledy nesl předchůdce, typ 599. Takže to jsou dost nadějné vyhlídky!