Článek
Přestože mnozí vnímají Ferrari jako malou automobilku, pravda je taková, že jen v loňském roce uvedlo Ferrari na trh hned pět (!) nových modelů, a to včetně F8 Tributo (přepracovaná podoba 488 Pista), elektrifikovaného SF90 Stradale a okouzlujícího gétéčka jménem Roma. Slušný výkon, nemyslíte?
Ferrari tak úspěšně plní plán, podle kterého chce během pěti let představit hned patnáct nových modelů. A přestože šéf automobilky Enrico Galliera při prezentaci vozu Roma řekl, že rok 2020 by měl být spíš přípravou a „rokem konsolidace“, pravda je taková, že Ferrari by mělo ještě letos představit nové modely. „Máme jasně daný plán, ale když se nám jej podaří naplnit dřív, tak nic nebrání tomu, abychom uvedli ještě v letošním roce dva nové modely,“ prohlásil Galliera.
Ferrari sice muselo stejně jako většina jiných automobilek přerušit výrobu, ale rádo by ji obnovilo v horizontu nejbližších dní a pak nic nebrání ani dalšímu vývoji a přípravám. Původní plán byl, že Ferrari představí dva nové modely ještě do konce roku a podle všeho to stihne i navzdory neplánované přestávce.
Je vysoce pravděpodobné, že jedním z vozů bude toužebně očekávané i předem zatracované SUV. Ferrari sice slibuje, že pojede stejně jako ostatní modely značky, ale mnozí fanoušci automobilky to vnímají jako svatokrádež. Jenže zrovna ti si Purosangue, jak by se měl nový vůz jmenovat, stejně nejspíš nikdy nekoupí. Otázkou je, co bude ten druhý model…
„Pravda je taková, že každý segment je pro nás zajímavý, jen s tou výhradou, že Ferrari je značka luxusních sportovních aut,“ řekl několikrát Galliera. „Můžeme vstoupit na každý trh a nabídnout tam luxusní automobil. Jen máme jistá omezení se sportovností, protože Ferrari vyrábí sportovní vozy a na to nehodláme nic měnit.“
Podle Galliery jsou pro Ferrari přirozené segmenty, jako jsou sportovní vozy a automobily třídy GT, ale připouští možnost, že se mohou podívat i na jiné automobilové třídy. „Musíme mít ale neustále na paměti duši, historii a postavení značky Ferrari. Pokud by to však bylo v souladu s naším dědictvím, není důvod se něčemu bránit.“
Je tedy otázkou, jestli se v Maranellu nerozhodli oprášit myšlenku takzvaného „bejbyferrari“, což by byl duchovní nástupce Dina, nebo jestli se třeba nehodlají pustit do výroby sedanu. Jaká možnost je podle vás správně?