Článek
Asi jste už někdy slyšeli o termínu „JDM“ – pod touto zkratkou se ukrývá označení Japanese Domestic Market tedy japonský trh s vozidly. Taková auta popřípadě díly jsou uzpůsobeny tomu, aby vyhovovaly japonským regulacím a silničním pravidlům, respektive i tamním kupujícím. Jenže může patřit do JDM také vůz značky Ferrari? Normálně je to samozřejmě nesmysl, ale existuje jedno, které k tomu nemá daleko – toto Ferrari totiž opravdu bylo určeno výhradně pro zemi vycházejícího slunce, byť jen v rámci speciální jednorázové edice.
Ferrari J50 přišlo někdy v roce 2016 jako takové poděkování japonským klientům za jejich přízeň – toho roku totiž Ferrari na tamním trhu slavilo přesně půlstoletí. Na základech typu 488 Spider tak vzniklo tohle J50, které je sice technicky totožné s typem 488 Spider, ale má kompletně novou karoserii. Jo, a taky má o trochu vyšší výkon, málem bychom zapomněli.
J50 je tedy sportovní vůz s pevnou skládací střechou (která někdy může být i prosklená či úplně odnímatelná), takovému řešení skládací střechy se nejčastěji říká targa. Vůz byl navržen pod taktovkou jistého Flavia Manzoniho v oddělení Ferrari Centro Stile, specializujícím se především na design a exkluzivní edice z Maranella. Jeho ostrý a místy až hranatý design má připomínat významná Ferrari ze sedmdesátých a osmdesátých let. A jelikož jde o opravdu exkluzivní edici čítající pouhých deset kusů, nemohli si v Maranellu dovolit alespoň trochu nezvýšit výkon motoru – konkrétně z původních 670 koní na 690 plnokrevníků.
Každičké Ferrari J50 bylo navrženo s účelem splnit ta nejrozmanitější přání svých majitelů. Majitel tohoto konkrétního kusu, který je na prodej u japonského dovozce Rosso Scuderia v Tokiu, měl evidentně rád černou. Kromě barvy karoserie Nero Daytona je tu interiér prakticky kompletně v černé Alcantaře. Tuto převládající temnotu, linoucí se téměř po celém autě, rozbíjí jen stříbrná kola v laku Grigio Corsa a potom samozřejmě žluté emblémy se vzpínajícím se koněm.
Pod kapotou jde potom o relativně „běžné“ Ferrari 488 ve verzi Spider. Pohání jej tedy 3,9l dvakrát přeplňovaný osmiválec. Přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku pohání jak jinak než zadní kola. Cena nové 488 činila v základu zhruba 6 milionů českých korun, tato exkluzivní „jé-padesátka“ stála nová (údajně) okolo třiceti milionů Kč. Cena tohoto konkrétního kusu s nájezdem pouhých 692 km momentálně činí 398 milionů yenů – tedy dle aktuálního kurzu zhruba 75,6 milionu korun.