Článek
Byla to tak trochu nečekaná premiéra. F8 Tributo přišlo o rok dřív než jsme všichni čekali, navíc dostalo 720koňový motor z předchozího extrémního modelu Pista. Nu, se Spiderem nás teď ale nezaskočili, tak to přece dělají všichni. Dámy a pánové, seznamte se s F8 Spider…
Je o 20 kilogramů lehčí než předchozí otevřená verze, a taky jen o 20 kg těžší než fenomenální 488 Pista Spider, ze které má motor. Zdá se, že Ferrari se rozhodlo své „kulinářské menu“ pro pár vyvolených nabízet všem hostům v jejich „pětihvězdičkové restauraci“. Osmiválec 3,9 l se dvěma turby servíruje 720 koní a 770 Nm, což ve spojení se sedmistupňovou dvojspojkovou převodovkou znamená zrychlení na stovku za 2,9 s. To už lze brát jako fyzické napadení! Jestli je vám to málo, pak 200 km/h zvládne za 8,2 s, což je rychleji, než si vůbec umíte představit.
Maximální rychlost auta je pak 340 km/h. Kdo zkusil jet v kabrioletu alespoň 250 km/h, řekne vám, že opravdu není o co stát, protože sebelepší aerodynamika nedokáže v těchto rychlostech udržet vítr na uzdě. Ferrari ale samozřejmě tvrdí, že přepracovaná záď auta a pozměněný design střechy pomohly zlepšit aerodymamické proudění o celých deset procent.
A ještě dvě čísla… Elektrickou střechu lze složit nebo nasadit za 14 sekund, a to do rychlosti až 45 km/h.
Jestli vám tohle všechno přijde fajn, tak vězte, že tohle auto by mohlo i velmi slušně jezdit. Všichni, kdo se svezli s F8 vám potvrdí, že tohle auto jede jako z pekla a Ferrari otevřené verze umí. Navzdory kovovému šasi (McLaren 720S sází na karbon, díky čemuž je ještě o 40 kg lehčí) nemá problém s torzní tuhostí karoserie a při jízdě bez střechy si můžete o kus více vychutnat zvukomalebný projev vysokootáčkového, byť přeplňovaného omiválce.