Článek
Za modelem Dino je schovaný smutný příběh. Vůz je pojmenován podle syna zakladatele automobilky Enza Ferrariho Alfreda. Doma mu říkali zdrobněle Alfredino nebo jen Dino. Dino trpěl mnoha nemocemi a nakonec zemřel na následky svalové dystrofie v pouhých 24 letech. Automobil nesoucí jeho jméno byl ve variantách 206 GT a 246 GT v italském Maranellu vyráběn v letech 1968 až 1976. Od roku 1973 se pak vyráběla i varianta s označením 308 GT4. To už se ale jednalo o čtyřmístný vůz s hranatými tvary od slavného studia Bertone.
Nejednalo se o dvanáctiválec, jak bylo u Ferrari zvykem, ale o šestiválec, či později osmiválec u modelu 308 GT4. Kvůli tomu dokonce nenesly původní vozy logo s hřebcem na kapotě, znak tvořil černý nápis Dino na žlutém podkladu.
Model Dino 206 GT byl oficiálně představen roku 1967 na autosalonu v Turíně. Oslavy by tak měly proběhnout už loni, to ale automobilka slavila 70 let značky, a tak by toto výročí nejspíše zapadlo. Ve Ferrari se proto rozhodli o rok později oslavit výročí prvního vyjetí modelu na silnice.
V sobotu 30. června se tak do Maranella sjelo na 150 vozů modelu Dino, aby si jejich majitelé toto kulaté výročí připomněli. Nechyběla prohlídka fabriky i muzea, ani společná jízda naleštěných barevných krasavců po okruhu Fiorano. Byla to podívaná, na kterou by byl Alfredo „Dino” Ferrari, příznivce menších Ferrari motorů, hrdý.