Článek
Nejsem fanoušek tuningu supersportů, protože jsou většinou dokonalé už z fabriky, ale tentokrát Novitec zabodoval velmi jemnými a docela vkusnými vylepšeními (jen si vzpomeňte na jejich šílenosti na bázi F12 a 720S označené N-Largo) modelu Ferrari 812 Superfast, které krásně doplňují originální design.
Karbonové doplňky (lip předního spojleru, průduchy v kapotě, kryty zrcátek, nástavce bočních prahů i difuzor a spojler na zádi) skvěle kontrastují se žlutým třívrstvým lakem Giallo Modena a celý efekt doplňují nádherná kola. Podle středových krytek se vzpínajícím se koníkem byste si mohli myslet, že jsou to originály z továrny, ale ve skutečnosti je má na svědomí Vossen – vpředu mají průměr 21 palců, vzadu dokonce 22 palců. Doplňuje je upravený podvozek se světlou výškou sníženou o 35 mm, aby kola zapadla do podběhů skutečně dokonale.
Abyste si karbonový lip neoholili na prvním retardéru, namontoval Novitec do auta systém hydraulického zvednutí přídě. Další úpravou je nové výfukové potrubí z koncovkou z inconelu, které ušetří oproti sériové verzi 11 kg (a stále má aktivní klapky pro přepínání z nenápadného režimu do plnotučného řevu krvácejících uší).
Fantastický 6,5 V12 s atmosférickým plněním ponechali v Novitecu beze změny (byť na kitech pro úpravu výkonu se už intenzivně pracuje), ale on stejně moc posilovat nepotřeboval – v základu má totiž brutálních 800 koní a autu dovolí vystřelit na stovku za 2,9 sekundy, na dvoustovku za 7,9 sekundy a dosáhnout až 340 km/h.
Tohle Ferrari 812 od Novitecu tedy vlastně potvrzuje pravidlo – čím méně na supersporty saháte a necháte je ve stavu respektujícím originál, tím je výsledek lepší. A taky jasně ukazuje, že Ferrari vůbec nemusí být jen červené…