Článek
A vyplatilo se. S výkonem 352 koní byla 365 GTB/4 Berlinetta, jak znělo její celé jméno, více než rovnocenným soupeřem pro Lamborghini Miura, přičemž se dokázala na stovku rozjet za skvělých (na svou dobu) 5,5 vteřiny, a pokračovala až na 280 km/h. Čímž mimochodem Lamborghini zhruba o 5 km/h překonávala. Poměrně rychle pak byla 365 Berlinetta překřtěna na „Daytonu“, a sice po triumfu Ferrari v 24h závodě v americké Daytoně v roce 1967, když značka získala první tři místa v cíli.
Tento konkrétní kus s číslem šasi 13183 byl vyroben v roce 1970 v lákavé kombinaci červené barvy (konkrétně „Rosso Chiaro“) s černým interiérem. Jde o evropskou verzi s předními světly zakrytými plexisklem, což je poznávací znak modelů z prvních let výroby. Kus je lákavý zejména proto, že má luxusní výbavu jako rádio, elektrická okna, litá kola Cromodora, a hlavně tolik žádanou tovární klimatizaci.
Auto setrvalo v rodné Itálii do roku 1973, kdy bylo prodáno do USA. Pak poměrně hodně cestovalo, z Itálie totiž bylo prodáno nejdřív do New Yorku, poté na Floridu, posléze dokonce do Springfieldu ve státě Missouri. V roce 1995 se podívalo do slunné Kalifornie, odkud putovalo ke sběrateli do Japonska. Na autě bylo také provedeno pár změn jako čalounění a kola, ale právě japonský sběratel byl sečtělý a vrátil auto do původního stavu, tak jako když bylo vyrobeno.
V roce 2018 byla tato 365 GTB převezena do Londýna, kde podstoupila ještě pár drobných „úprav“ jako je výměna brzdové kapaliny a přimontování původního volantu s dřevěným límcem. Teď, když je téměř v plně původním stavu, může hrdě nosit certifikát Ferrari Classiche, a jediný větší servisní zásah byla výměna převodovky, motor je však zcela původní. Není potom divu, že takto zachovalý kus byl v aukční síti RM Sotheby’s vydražen za 635 tisíc eur, tedy 16,3 milionu korun.