Článek
Spousta jezdců Formule 1 se v minulosti pokoušela uspět i v jiných motoristických disciplínách, ať už šlo o přechod k Indycar (Barrichello, Montoya) nebo pokusy v rally (Kubica) a především ve čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans, ale nikomu se tuhle trojčlenku nepovedlo zkompletovat. Jedinou výjimku za celou historii představuje Graham Hill, kterému se povedlo všechny tři trofeje zkompletovat. Nutno dodat, že podle původních pravidel nestačilo vyhrát jen Monako, museli jste vyhrát celý šampionát jezdců, ale ani s tím Hill neměl problém - Indy vyhrál v roce 1966, Le Mans v roce 1972, trofej z Monaka si odnesl celkem čtyřikrát a tituly z F1 má dva. Inu, pan řidič. Přiblížili se k němu jen Jochen Rindt (Le Mans + Monako + titul), Jim Clark (Indy + titul), Bruce McLaren (Le Mans + Monako), ale třeba také Jacques Villeneuve (titul + Indy) nebo již zmíněný Juan Pablo Montoya (Indy + Monako).
Oproti nim je Alonso teprve na startu. Monako i titul (dokonce dva) už má v kapse, ale do sbírky mu chybí Indy 500 a čtyřiadvacetihodinovka v Le Mans. První překážku se pokusí zdolat letos - dokonce kvůli Indy 500 vynechá Velkou cenu Monaka, kde za něj bude zaskakovat Jenson Button. Je to tak trochu znamení, že si McLaren v letošní sezóně příliš nevěří, když týmovou jedničku nechá takhle odskočit, ale... co kdyby náhodou Alonso vyhrál, navíc opět v barvách Honda McLaren týmu? Bylo by z toho minimálně dobré PR. Navíc by pak už jen zbývalo vyhrát Le Mans a koruna je v kapse. Ano, snadno se o tom píše, ale už si na tom vylámali zuby jiní šíbři. Alonso chce nicméně sám sobě i světu dokázat, že je nejuniverzálnější řidič planety, a tak nezbývá, než se těšit na velké představení. A kdyby to náhodou nevyšlo, spokojíme se s jiným králem univerzálu - Sebastienem Loebem.