Hlavní obsah

Faceliftovaný Mercedes S zvládá stovku za 3,5 sekundy

Foto: Archiv Garáž.cz

Drobnému omlazení zvenku sekunduje zásadní technická modernizace. Vlajková loď Mercedesu a jedno z nejluxusnějších aut světa, třída S, se podrobila faceliftu a ukazuje nové vznětové řadové šestiválce i menší, ale silnější benzinový osmiválec!

Článek

Jsou to již čtyři roky, co nejnovější generace Mercedes-Benzu třídy S vtrhla do luxusní třídy a zcela deklasovala rivaly - jak vytříbeností, tak prodeji. Na světě se již našlo více než 300.000 lidí, kteří si tohle rozhodně ne levné auto koupili. Nyní se ale objevuje nová konkurence - další generace BMW 7 je již na světě a hodně se zlepšila, ke konci roku pak přijde rovněž další Audi A8 slibující obrovský pokrok ve všech ohledech.

Foto: Archiv Garáž.cz

Proto musel nutně přijít facelift třídy S, který do značné míry řeší hlavní slabinu auta - nedostatečnou nabídku naftových motorů. Místo jediné V6 je zde tedy nová řadová šestka o objemu tří litrů. Varianta S350d nabízí 286 koní a 600 N.m, S400d pak má 340 koní a 700 N.m, přičemž obě verze jsou od počátku nabízeny s pohonem všech čtyř kol. Spotřeba má přitom dle evropských testů být jen 5,5 respektive 5,6 litrů na sto kilometrů.

Změnily se ovšem také benzinové jednotky, místo 5,5 litrového osmiválce přivítejte nový čtyřlitr! Ten ve verzi S560 nabízí 469 koní a 700 N.m, což už je pořádná nálož. Spotřeba ovšem má jít stáhnout k 8,5 litrům na sto kilometrů.

Foto: Archiv Garáž.cz

Čtyřlitrový osmiválec nově dostala i varianta S63 AMG, která ovšem disponuje již výkonem 612 koní a točivým momentem 900 N.m! V kombinaci s novým pohonem všech kol 4Matic+ pak auto zvládá sprint na stovku za pouhé 3,5 sekundy. Ve světle těchto výkonů se již dvanáctiválec verze S65 AMG o výkonu 630 koní zdá být zbytečný, zejména když se pojí pouze s pohonem zadních kol a sedmistupňovým automatem, zatímco zbylé verze nové třídy S mají devítikvalt.

Foto: Archiv Garáž.cz

Úplnou novinkou vozu pak je systém Energizing Comfort Control, který pomocí klimatizace, osvětlení interiéru, hudby či masáže sedadel zajistí bdělost řidiče, zlepší jeho náladu a zajistí mu správné uvolnění. Samozřejmý je u vozu důraz na komfort, nejlepší materiály a maximální luxus. K zákazníkům se takováto třída S dostane v druhé polovině roku.

Foto: Archiv Garáž.cz

Načítám