Článek
Na prvních snímcích rozhodně nepřehlédnete dynamické nárazníky, nové zadní světlomety a dvě kulaté koncovky výfuku. Příď se pyšní širokou maskou chladiče, diodovými lampami a logem sportovní divize N.
Zároveň auto obouvá nová a hlavně lehčí 19palcová kovaná kola, což přispěje ke snížení hmotnosti vozu. Pro představu musíme připomenout, že kované disky limitovaného modelu i30 Project C ušetřily 22 kilogramů ve srovnání se standardně používanými ráfky.
Hyundai taktéž prozradil, že modernizovaná i30 N bude dostupná s osmistupňovou dvouspojkovou samočinnou převodovkou N DCT, která jako první model značky v Evropě nabídne tři speciální N režimy umocňující zážitek ze sportovní jízdy.
O motorech nepadla ani zmínka, ale budeme vycházet ze sesterského a technicky příbuzného modelu Veloster N, který se nabízí například v USA. Pod kapotou faceliftované i30 N by měl i nadále pracovat dvoulitrový přeplňovaný zážehový čtyřválec s výkonem až 275 koní a točivým momentem až 378 Nm (overboost), v základu spárovaný se šestirychlostním manuálem.
Volitelná automatická převodovka by měla spolupracovat s pádly pod volantem a disponovat následujícími profily:
- N Power Shift - ostřejší řazení, automatická aktivace po sešlápnutí pedálu plynu na více než 90 %
- N Grin Shift - nejagresivnější řazení, po aktivaci funkce overboost dostanete po dobu 20 vteřin všechen výkon, co auto má
- N Track Sense - Nejoptimálnější řazení na dráze, automatické přepnutí do okruhového režimu, jakmile vozidlo vyhodnotí, že závodíte
Vzhledem k vylepšením má být omlazené „enko“ ještě agilnější než dosud a rozhodně aspirovat na titul nejlepšího evropského sportovního hatchbacku. Víme také, že Hyundai model testoval s pohonem 4x4, nicméně ten zatím neočekáváme. Bližší informace vypustí automobilka během následujících týdnů. Rovněž můžeme takřka s jistotou napsat, že se omlazený hot-hatch bude vyrábět v Nošovicích. Tak či onak půjde o raketu, na kterou se už moc těšíme.