Článek
Mitsubishi Eclipse Cross má po velkém faceliftu. Sami můžete vidět značně přepracovanou příď, hovořící v aktuálním designovém jazyce značky. Tam návrhářům odvaha rozhodně nechybí. Naopak umírněnějšího provedení se dočkala záď, která už nenosí „batoh“ jako Eclipse Cross před modernizací. Důvody byly zjevně praktické, dozadu teď bude přece jen lepší výhled. S tím souvisí i nové koncové lampy protažené ke střešnímu spoileru.
Uvnitř na vás čeká svěží 8palcový infosystém s konektivitou pro mobilní telefony, který je nyní blíže k řidiči i spolujezdci a disponuje fyzickými ovladači pro regulaci hlasitosti a dalších funkcí. Vzhledem k tomu, že jde o senzitivní dotykovou obrazovku, mohla automobilka odstranit ze středového tunelu ovládací touchpad známý z předchozí varianty.
Mezi hlavní technickou novinku se řadí plug-in hybridní pohon pocházející z dospěláckého Outlanderu PHEV. Omlazený Eclipse Cross tedy nabídne jednu z nejschopnějších čtyřkolek na trhu, kterou pohání dva elektromotory a řadový zážehový čtyřválec o objemu 2,4 litru napojený na jeden převod, který odpovídá pátému rychlostnímu stupni u manuálů.
Stejně jako u Outlanderu PHEV půjde více o elektromobil než o klasické auto, takže se benzinový motor za pomocí jednoduché spojky bude povolávat k fyzickému pohonu kol jen v nutných situacích. V ostatních případech bude pracovat jako generátor proudu pro elektromotory nebo odpočívat. Vůz řidiči rovněž poskytne vícestupňové regenerativní brzdění a několik jízdních profilů.
V nabídce by však měl být zachován i tradiční benzinový přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,5 litru, který se však chlubí přepracovaným turbodmychadlem navrženým pro redukci takzvaného turbo-efektu. Jde o prodlevu mezi tím, kdy řidič šlápne na plynový pedál a kdy pocítí znatelnou akceleraci.
Letos se mladičký Eclipse Cross v novém hávu podívá do Japonska, Austrálie a na Nový Zéland. Příští rok zase navštíví Spojené státy americké, ale co Evropa? Starý kontinent se musel nedávno smířit s tím, že se zde nové modely Mitsubishi nebudou uvádět, jenže…
České zastoupení nám potvrdilo, že nejde o nový model, nýbrž o facelift, a proto se ho uvedení na základě poptávky na vybraných evropských trzích týká, a to už v roce 2021. Do Česka má dorazit zhruba v polovině onoho roku, ovšem bude o něj zájem?
Když se podíváme do letošních statistik Svazu dovozců automobilů, tak zjistíme, že od ledna do září roku 2020 automobilka prvně zaregistrovala celkem 255 outlanderů s benzinovým motorem a 36 s plug-in hybridní jednotkou. Svoji roli hraje určitě cena, protože elektrifikovaná verze je dražší cirka o 500 000 Kč. Srovnání však není 100% relevantní, jelikož i přes vzhledovou příbuznost jde prakticky o dva rozdílné modely.
Eclipse Cross PHEV bude patrně levnější, tudíž nejspíše dostupnější pro širší veřejnost. Tak uvidíme, snad už za pár měsíců…