Hlavní obsah

Facelift Mazdy MX-5: Zvýšení výkonu i lepší podvozek

Foto: Mazda

Mazda MX-5

Nová verze legendární „Miaty“ odpovídá na přání fanoušků a nadšenců z celého světa. Kromě více koní pod kapotou přinese i další změny, které prospějí zábavě i komfortu.

Článek

Poslední generace Mazdy MX-5 s označením ND se dočká několika zásadních vylepšení. Americkým a japonským médiím se podařilo získat dokumenty, které prozrazují, na co se mohou těšit milovníci obratných roadsterů. Největšími změnami projde motor, který dostane upravené pružiny ventilů, lehčí písty a ojnice, větší výfukové ventily a také optimalizaci vyvažovacích segmentů klikové hřídele. Novinkou bude také lehčí dvouhmotový setrvačník a tlumič výfuku. Omezovač se posune z 6800 ot./min. na 7500 ot./min. Všechny tyto změny by měly přinést zvýšení výkonu atmosféricko dvoulitrového čtyřválce lehce nad 180 koní.

K dalším úpravám má dojít na zadní nápravě, bude naladěna méně agresivně pro zlepšení citu v řízení – připomeňme si, že MX-5 ND má elektrický posilovač řízení. Z hlediska komfortu se můžeme těšit na parkovací kameru a volant stavitelný ve dvou směrech. Z výbavy má také zmizet CD přehrávač, který postupně končí na smetišti dějin podobně jako kazety. Změny se prozatím mají týkat pouze japonské verze, dá se čekat, že do našich končin dorazí s drobným zpožděním.

Načítám