Článek
Postavit hned tři inovativní verze jednoho modelu byl od Hyundai velmi chytrý tah – sami si to totiž podle svých možností můžete vybrat, jak moc chcete šetřit přírodu a svou peněženku. Jestli vám bude stačit bez omezení použitelný klasický hybrid, nebo dokážete využít občasné nabíjení a delší elektrický dojezd plug-in hybridu, případně seberete odvahu a vrhnete se do plně elektrického dobrodružství. Ioniq si proto za ty tři roky pořídilo už více než 60 000 spokojených zákazníků, což na první pohled nevypadá jako moc, ale na takto okrajový model jsou to slušná čísla.
Obě hybridní verze se teď dočkaly faceliftu, který je zvenku velmi decentní – nové masky chladiče a LED světel vpředu i vzadu si všimnou snad jen znalci Ioniqu. Paleta barev se navíc rozšířila o tři nové laky: Fluidic Metal, Electric Shadow a Liquid Sand (celkem si tedy můžete vybírat z osmi variant). Atraktivnější změnou je 10,25“ dotykový infotainment nové generace s podporou hlasového ovládání, Android Auto a Apple CarPlay konektivity a online službami včetně online updatů.
Ioniq je také nově vybaven větší šíří bezpečnostních asistentů – nouzové brzdění, adaptivní tempomat, udržování jízdy v pruhu nebo sledování řidičovy únavy jsou příhodně již v základní výbavě. Ioniq taky umí registrovat nízkoemisní zóny a automaticky se přepne do režimu, kdy k pohonu více využívá elektrickou energii. Důležitější však je, že ho nyní můžete řídit jen plynovým pedálem (díky silnějšímu regenerativnímu brzdění převzatému z inovované elektrické Kony).
Faceliftovaný Ioniq hybrid a plug-in hybrid se představí v březnu v Ženevě a do prodeje se dostane v druhé půlce roku. Stejné změny čekají i na elektrický Ioniq, který však dorazí o něco později.