Článek
Když loni RenaultSport se svým speciálem Megane RS Trophy-R překonal rekord na Nürburgringu, čekali jsme, že inženýři Hondy okamžitě vyrazí do boje. Rozdíl byl pouhé tři sekundy, takže by stačilo přidat pár koníků, trochu odlehčit a rekord by se vrátil zpátky do náruče Hondy. Proto jsme od ohlášeného faceliftu měli velká očekávání. Jenže ve skutečnosti to dopadlo docela jinak…
Inovovaná verze Civicu Type-R se představila na víkendovém autosalonu v Tokiu a změny abyste na ní hledali s lupou. Jinak si totiž jen těžko všimnete nové masky s větším grilem pro lepší chlazení a nového modrého laku Boost Blue, který je jen o trochu světlejší než dosavadní Brilliant Sporty Blue.
Uvnitř pak potěší volant potažený Alcantarou a nová hlavice řadicí páky, která má nyní ještě kratší chod. Součástí základní výbavy se také stala nejmodernější verze bezpečnostních systémů a jízdních asistentů Honda Sensing.
Po technické stránce došlo jen k mírné úpravě předního zavěšení pro dosažení lepšího citu v řízení, tlumiče jsou naladěné pro hladší jízdu, přilnavost zvyšuje jejich tužší uložení, o trochu větší brzdy budou lépe odolávat vadnutí. A pak je tu ještě falešný zvuk motoru, který vám alespoň dá pocit, že má nový Civic Type-R víc koní.
Jenže nemá a útok na rekord se tak nejspíš nekoná – alespoň tedy ne se sériovým autem. Ale možná si jen Honda nechává prostor pro ještě brutálnější verzi: výkonnější, lehčí a ostřejší. Dojde k tomu letos? Nebo se do boje o rekord zapojí ještě někdo další? Celou situaci budeme bedlivě sledovat…