Článek
Konkurence nespí a posiluje každý den – nedávno se objevil McLaren 570S, horkou novinkou je Aston Martin Vantage a nové Porsche 911 (992) už je za dveřmi. Audi se proto rozhodlo neponechat nic náhodě a po čtyřech letech života oživit svůj desetiválcový supersport R8, aby s novými soupeři zvládl držet krok.
Hned na první pohled si jistě všimnete mírně přepracované přídě s novou maskou chladiče, bočními vstupy vzduchu a třemi vstupy vzduchu mezi chladičem a kapotou, která připomíná původní Quattro. Přední světla mají temnější pozadí a přední spojler pokračuje až do bočních prahových lišt. Výsledkem je agresivnější tvář, kterou si s ničím jiným vážně nespletete.
Na bocích jsou větší nasávací otvory a s lepším chlazením motoru pomáhá také větší mřížka na zadním čele, která je nově přes celou šířku zádi. Přepracovaný byl i difuzor a koncovky výfuku jsou nově kulaté místo lichoběžníkových.
Úprav se dočkal také kryt motoru, který může být z plastu nebo z karbonu, na výběr budete mít ze tří exteriérových designových paketů a v nabídce přibyly i nové designy 19“ a 20“ kol a dvě nové barvy – modrá Ascari a šedá Kemora, které vidíte na fotkách. Interiér zůstal beze změny, tedy až na pár nových Alcantarou potažených nebo karbonových doplňků.
Atmosférický V10 je v dnešní době turbomotorů skutečnou radostí všech zarytých puristů, teď navíc disponuje ještě lepšími parametry. „Základní“ R8 V10 má výkon zvýšený na 570 koní (+30 k) a 550 Nm (+10 Nm), takže stovku dá za 3,4 sekundy a jede až 324 km/h. Silnější verze se už nejmenuje R8 Plus, ale R8 Performance, a její výkon poskočil na 620 koní (+10 k) a 580 Nm (+20 Nm), což umožní vystřelit na stovku za 3,1 sekundy a pelášit až 331 km/h. Zvýšený výkon pomáhá vykompenzovat 20kilové navýšení hmotnosti v důsledku opatření snižujících emise, díky nimž R8 plní nové emisní normy.
Technici také doladili podvozek R8 pro ještě lepší stabilitu a preciznost - tomu přispívají nové pneumatiky Michelin přinášející více přilnavosti a delší životnost (spolu s přeladěním ABS navíc snižují brzdnou dráhu z 200 km/h o 5 metrů). Došlo i na řízení (standardní nebo progresivní), které by teď mělo poskytovat lepší odezvu a cit. Všechny změny se dotknou i otevřené verze Spyder. Nová R8 dorazí na začátku příštího roku a ceník by měl být téměř shodný se současným modelem. Už začínáte šetřit?