Hlavní obsah

Facelift Audi R8 přináší novou tvář a více výkonu

Foto: Audi

Faceliftovanou Audi R8 bezpečně poznáte podle nové, agresivnější přídě

Supersportovní Audi R8 se po čtyřech letech na trhu dočkalo decentního faceliftu, který přináší mírně upravený design, vylepšený interiér, více koní a upravené nastavení podvozku. Jde většinou jen o drobné změny, ale díky jejich kombinaci by měla R8 být ještě lepší, rychlejší a atraktivnější.

Článek

Konkurence nespí a posiluje každý den – nedávno se objevil McLaren 570S, horkou novinkou je Aston Martin Vantage a nové Porsche 911 (992) už je za dveřmi. Audi se proto rozhodlo neponechat nic náhodě a po čtyřech letech života oživit svůj desetiválcový supersport R8, aby s novými soupeři zvládl držet krok.

Foto: Audi

Příď R8 bude čistit levý pruh dálnic ještě efektivněji

Hned na první pohled si jistě všimnete mírně přepracované přídě s novou maskou chladiče, bočními vstupy vzduchu a třemi vstupy vzduchu mezi chladičem a kapotou, která připomíná původní Quattro. Přední světla mají temnější pozadí a přední spojler pokračuje až do bočních prahových lišt. Výsledkem je agresivnější tvář, kterou si s ničím jiným vážně nespletete.

Foto: Audi

Příď nové R8 (vlevo) je výrazně agresivnější než u staré R8 (vpravo)

Na bocích jsou větší nasávací otvory a s lepším chlazením motoru pomáhá také větší mřížka na zadním čele, která je nově přes celou šířku zádi. Přepracovaný byl i difuzor a koncovky výfuku jsou nově kulaté místo lichoběžníkových.

Foto: Audi

Nová R8 (vlevo) má mřížku chlazení přes celou šířku zádi

Úprav se dočkal také kryt motoru, který může být z plastu nebo z karbonu, na výběr budete mít ze tří exteriérových designových paketů a v nabídce přibyly i nové designy 19“ a 20“ kol a dvě nové barvy – modrá Ascari a šedá Kemora, které vidíte na fotkách. Interiér zůstal beze změny, tedy až na pár nových Alcantarou potažených nebo karbonových doplňků.

Foto: Audi

Jako všechna Audi, i R8 má naprosto fantastický interiér

Atmosférický V10 je v dnešní době turbomotorů skutečnou radostí všech zarytých puristů, teď navíc disponuje ještě lepšími parametry. „Základní“ R8 V10 má výkon zvýšený na 570 koní (+30 k) a 550 Nm (+10 Nm), takže stovku dá za 3,4 sekundy a jede až 324 km/h. Silnější verze se už nejmenuje R8 Plus, ale R8 Performance, a její výkon poskočil na 620 koní (+10 k) a 580 Nm (+20 Nm), což umožní vystřelit na stovku za 3,1 sekundy a pelášit až 331 km/h. Zvýšený výkon pomáhá vykompenzovat 20kilové navýšení hmotnosti v důsledku opatření snižujících emise, díky nimž R8 plní nové emisní normy.

Technici také doladili podvozek R8 pro ještě lepší stabilitu a preciznost - tomu přispívají nové pneumatiky Michelin přinášející více přilnavosti a delší životnost (spolu s přeladěním ABS navíc snižují brzdnou dráhu z 200 km/h o 5 metrů). Došlo i na řízení (standardní nebo progresivní), které by teď mělo poskytovat lepší odezvu a cit. Všechny změny se dotknou i otevřené verze Spyder. Nová R8 dorazí na začátku příštího roku a ceník by měl být téměř shodný se současným modelem. Už začínáte šetřit?

Která verze Audi R8 se vám líbí víc?
Před faceliftem
8,4 %
Po faceliftu
91,6 %
Celkem hlasovalo 643 čtenářů.
Související témata:
Načítám