Článek
Koncern VW Group si pěkně pohrál se sportovními variantami malých vozů svých značek. Vedení nejdříve rozhodlo o zrušení verze RS u nové Fabie a pak také sportovní varianty Cupra u malého Seatu Ibiza. Zůstalo nám pouze Polo GTI, které teď v nové generaci dostane větší dvoulitrový přeplňovaný dvoulitr. Pořádně jsme to oplakali a na koncern nadávali. Teď to ale vypadá, že jsme flintu do žita hodili příliš brzdy. Na světlo světa by se měla znovu vrátit sportovní varianta Fabie a možná také Ibizy. Může za to nová elektrifikace většiny modelů značek Volkswagen, Škoda i Seat.
U Seatu se spekuluje o tom, že vznikne nová značka Cupra, pod kterou se budou vyrábět všechny sportovní Seaty. Kromě Leonu by se měla objevit také ostrá Ateca i Arona, tedy zástupce vozů kategorie SUV. A teď se k tomu přidává další spekulace, která mluví o sportovní variantě Fabie. Nová generace malého hatchbacku škodovky se na trhu objeví zřejmě už v příštím roce, přesněji někdy na konci příštího roku a bude stát na stejné platformě MQB A0 jako Seat Ibiza a Volkswagen Polo. Dostane také stejnou techniku.
Zhruba v roce 2020 by pak standardní motorizace měla doplnit hybridní verze, která bude označována jako sportovní. Jestli se s ní vrátí označení RS je zatím pouze spekulace, ale bylo by to logické. Koncern VW Group chce do roku 2025 přinést více než 30 elektrických modelů a dopracuje se k nim právě přes hybridní varianty, které budou dříve. A jelikož jsou hybridní a elektrické vozy dražší je logické, že budou prezentovány skrze sportovnější, prémiová a stylová auta. S tím můžeme pouze souhlasit a je to dobrý směr. Když se podíváme, co by mohla nová hybridní Fabia RS nabídnout, tak by se pod kapotou mohla objevit přeplňovaná jednačtyřka, kombinovaná s elektromotorem a výkonem 156 koní. Asi by nebyl problém toto ústrojí vylepšit na nějakých 200 koní. No nechme se překvapit, co nám budoucnost přinese.