Článek
Přiznám se rovnou a bez mučení, že mně to nedává moc smysl. Postavit dvanáctikusovou závodní limitku, se kterou aby se pak člověk bál závodit, aby s tím náhodou někde nepraštil? A poznají vůbec fanoušci u trati, že je to ta limitka? I když pravda je, že škodovka to rovnou prezentuje jako sbírkovou záležitost…
„Limitovaná edice Škoda Fabia Rally2 evo Edition 120 je all-inclusive verze vylepšeného vozu pro rok 2021. Není však pouze dále zdokonalenou verzí našeho speciálu, který již vybojoval mnoho mistrovských titulů, ale s exkluzivní výbavou je provedení Edition 120 také skutečným sběratelským vozem,“ říká Michal Hrabánek, šéf Škody Motorsport.
Takže co si pod tím all-inclusive představit? Je to soubor dodatečných prvků příslušenství, sestavený na základě zkušeností továrních posádek. Jedná se především o úložné vaky a sítě pro osobní věci, nářadí, náhradní díly a jiné vybavení. Další extra výbavou jsou rovněž vaky na pitnou vodu, nádoby na provozní kapaliny, upínací pásy, držáky a další drobnosti, které posádkám zvyšují komfort při závodění. Prostě všechny ty věci, které si do závodního auta stejně pořídíte.
To, čím se tato edice opravdu liší, jsou speciální obrazovky Edition 120 na obou displejích ve voze, unikátní barevné provedení a plaketa s výrobním číslem. K autu ještě dostanete certifikát původu. Dárek v podobě batohu v továrních barvách a exkluzivní model vozu Škoda Fabia Rally2 evo v měřítku 1:18 pak působí spíš úsměvně.
Jinak je to Fabia Rally2 evo tak, jak ji znáte a jak už jsme o ní psali. O trošku silnější motor s optimalizovaným tvarem sběrného výfukového potrubí, s novým časováním ventilů a také s novými mapami elektronické řídicí jednotky. Přepracovaný je i systém mazání se spoustou drobných změn, kdy šlo hlavně o vylepšení chlazení turbodmychadla. Vůz má jiné tlumiče, masivnější zadní nápravnici, ale třeba taky nově uspořádaná tlačítka na volantu pro až osm různých funkcí či přepracovaný držák heveru.
V tiskové zprávě se píše, že zákazníci limitované edice si mohou vůz ještě dále přizpůsobit vlastním požadavkům, třeba sadou delších převodů nebo třetí sadou diferenciálových ramp (48/70), kterou lze použít jak na šotolině, tak na asfaltu, ale tohle všechno si můžete objednat i ke standardnímu provedení Rally2 evo.
Jestli si chcete udělat radost a mít doma závodní auto, se kterým ale vlastně nebudete jezdit, nebo třeba budujete soukromé muzeum, pak by tahle nabídka mohla být přesně pro vás. Je to něco extra.
Když si představím Yaris GR, Polo GTI či Fiestu ST, pak si samozřejmě říkám, jak skvělé by bylo mít takhle udělanou Fabii. Závodní limitka je zajímavá, ale většině lidí je tak nějak asi fuk. Ale mít ostrou Fabii s tou nafouknutou karoserií, bílou a na zelených kolech… To by bylo něco, to by byla důstojná oslava!