Článek
Ford tomu říká rozsáhlá transformace evropské části. Dokonce prý největší v historii působení americké značky na starém kontinentu. V řeči běžných smrtelníků je to snaha zvednout prodeje automobilky, což si žádá změny jak v přístupu k zákazníkům, marketingových aktivitách, tak také ve vlastních řadách. A to je pro hodně lidí, konkrétně jich bude až 12 000, hodně smutná zpráva, protože přijdou o práci.
Bude to probíhat vcelku rychle, protože jen do konce příštího roku chce automobilka prodat nebo zavřít hned šest výrobních závodů. Týká se to motorárny Bridgend v Jižním Walesu, továrny na převodovky Ford Aquitaine Industries ve Francii, montážních závodů Naberežnyje Čelny a Petrohrad a motorárny Elabuga v Rusku a také továrny na převodovky Kechnec na Slovensku společnosti Magna. Ve výsledku poklesne počet výrobních závodů Fordu v Evropě z 24 k začátku roku 2019 na 18 ke konci roku 2020. Během letošního roku bude taká uzavřena centrála Ford of Britain a Ford Credit Europe v britském Warley. Tyto aktivity automobilka přesune do Duntonu.
Tím to ale ani zdaleka nekončí. Ford také omezí počet směn a výrobní aktivity v závodech v německém Saarlouis a španělské Valencii. Krom toho zde omezí i prodejní nebo marketingové aktivity. Nejpozději ke konci roku 2020 se tyto kroky podepíšou na prý převážně dobrovolném odchodu až 12 000 pracovníků.
„Odchody zaměstnanců a zavírání továren jsou ta nejtěžší rozhodnutí, která děláme. Uvědomujeme si, jaké dopady to může mít na rodiny i místní komunity, proto jim poskytujeme podporu,“ řekl Rowley. „Jsme vděční za pokračující konzultace se zaměstnaneckými radami, našimi partnery v odborech i volenými zástupci. Společně se posouváme vpřed a soustředíme se na vybudování dlouhodobě udržitelné budoucnosti pro Ford v Evropě.“